• Anonym (mamma)

Vattenpipa...

Har hittat både en vanlig pipa och något annat konstigt rör i min sons väska. Han säger att det är en vattenpipa. Hur fungerar den och vad röker man egentligen i den? Är det vanlig tobak eller ska jag bli orolig på riktigt?

• Svar på tråden Vattenpipa...
  • Nymphaea

jag har faktiskt aldrig hört talas om nån så ung människa som röker tobak ur pipa....
    tycker dock inte du behöver vara orolig så länge han sköter det han ska och lever ett normalt liv.

• Anonym (fia)
    Svar på #22

Jag är 22 år och rökt tobak i vattenpipa fler ggr. Det är en feslig grej som förekommer på fester. Tobak med jordgubbsmak en en favorit. Varför skulle inte unga människor göra det. Min mycket fina vattenpipa köpte jag på en resa till Egyptien för ca 2år sedan.
  • Nymphaea

jo, vattenpipa är normalt med tobak, men inte vanlig (gubb)pipa eller bong. eller?

• Anonym (mamma)

Det här låter invecklat men jag ska helt klart ta ett snack med sonen. Någon skrev:

"Du kan ju också gå med på att han bara röker cannabis som inte är så värst farligt, om du får han att lova att inte röra några farliga droger."

Känner mig helt blåst men menar du att det inte är farligt att röka cannabis? Är inte det knark?

Kan säga att han har fast jobb på heltid som han sköter bra. Har inte märkt något annat konstigt med honom heller förutom hans viktminskning och jag tycker att han gör av med ganska mycket pengar för dom är alltid slut trots att han bor hemma och bara betalar 2000kr / mån.

• marina81

Låter som en bong. Röker själv ofta vattenpipa med TOBAK. En bong är till för cannabis.

Nedräkning 6 Maj - EDERLEZI!!
  • Nymphaea

till knark räknas alla droger som är olagliga, så cannabis är förstås knark. vilket inte behöver betyda att det är farligare än lagliga droger (alkohol).
    jag tycker du borde försöka prata med honom om du är orolig.

• Anonym

Hash e inge kul, psykiskt beroende å psykoser.
    Ja det låter som en bong och en bong har man enbart till å röka hash i (annars e man konstig typ) Man röker inte tobak i en sån, då tar man en cigg ist.

• santos deluxe

Hasch luktar lite stickigt sött, nästan lite metalliskt. I en bong förstärks den metalliska doften, lukta i den delen där man tänder på.

Som jag sagt innan, cannabis är en vanlig drog bland ungdommar. Den luktar inte, ger ingen bakfylla och föräldrarna märker oftast inget (om dom inte är oförsiktiga och stoppar stashen i väskan)..

Jag är liberal för cannabis (röker dock inte själv). Dock tycker jag, precis som alkohol att det ska vara en 18 års gräns.

En lite liten minoritet av de som röker kan få psykoser, dom alla flesta märks det inte alls på. Dom jag känner som röker då och då är inte smala, dom jag känner som är stor rökare är smala som pinnar, men dom är också nån form av hippies och militanta veganer. Äter mest linser och annat flummigt. Så jag tror inte smalheten har med cannabisrökning att göra.

En vän till min far som är Professor i Literatur har rökt cannabis i 32 år och är fortfarande mer utbildad och smartare än många här. Sedan har min bror en gammal vän som har hasch-psykoser och annat smått och gott. Dock tar han även tyngre droger och sniffar en jävla massa lim (36 år gammal och siffar lim)

Röker han gräs kan han låätt bli beroende då man oftast blandar ut med nikotin. Många från min uppväxt började röka ciggaretter så. Dom rökte joints med vanligt nikotin i, sedan var dom fast i ciggen och slutade med jointsen när dom skaffade familj och jobb.

Jag skulle säga att du ska konfrontera honom med detta, det är nog ingen fara så att du behöver slänga in honom på torken . Men nog borde han iafl vänta med allt sånt tills han fyllt 18, du är kung i ditt hus tills han flyttar ut..

• marina81

det har ju kommit nya grejer också..spice..som ska ge likande rus som cannabis men som inte visar positivt på prover o är helt lagligt

Nedräkning 6 Maj - EDERLEZI!!
  • santos deluxe

som folk dör av, jippi!.. hejja syntetiska droger!

Svar på tråden Vattenpipa...