Inlägg från: Anonym (äggis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äggis)

Kan man ha ägglossning bara sju dagar innan mensen kommer eller är det något annat konstigt slajm då? *ursäkta*

Ja, jag undrar. Ny på området som jag är. Såg ut som det som så många andra har beskrivit men enligt en uträknare jag fann på internet så kan jag inte haft ÄL så tätt inpå mensen... kan det stämma?

• Svar på tråden Kan man ha ägglossning bara sju dagar innan mensen kommer eller är det något annat konstigt slajm då? *ursäkta*
  • Anonym (äggis)

Så lustigt när folk låter så säkra när de egentligen inte vet. Syftar på "man har det är lutealfasen alldeles för kort och man kan inte bli gravid". Jag har gjort lite läsning och visst kan en kort lutealfas ställa till det för ägget att hinna fästa men det är inte alls så att man "inte kan bli gravid" för den sakens skull.

Men tack för infon alla som har svarat, nu är jag lite mer insatt på området

• Anonym (äggis)

Pimpinellan
    Jag kallade inte DIG lustig, utan tyckte att DET var lustigt att blablabla.. Stor skillnad.

Och du skrev faktiskt "om man har det är lutealfasen alldeles för kort och man kan inte bli gravid".

Du som är insatt i fertilitetsfrågor borde kanske också förstå att ett sådant uttalande kan kännas oerhört jobbigt och sårande, särskilt när det inte ens stämmer till fullo. Jag är övertygad om att du förstår det om du tänker efter lite..

Men som sagt, tack för alla svar.

Tack och hej!

Svar på tråden Kan man ha ägglossning bara sju dagar innan mensen kommer eller är det något annat konstigt slajm då? *ursäkta*