No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
Nyfiken tittar in, min dotter HATAR hårtvätt, hur gör jag för att fasa ut schampoo? Borde man även sluta använda balsam på henne? Hur får man då ut alla tovor som blir
Nyfiken tittar in, min dotter HATAR hårtvätt, hur gör jag för att fasa ut schampoo? Borde man även sluta använda balsam på henne? Hur får man då ut alla tovor som blir
Hon är 4 och jag har tvättat henne sammanlagt 4 gånger med schapo! ( sista veckorna för att det var så strävt och tovigt)
Hur får man hennes hår att inte vara så strävt och tovigt? för det var hela anledningen att jag börjad med schampo. Innan hade jag bara tvättat med vatten
Hur skulle ni börja om ni hade mitt utgångsläge:
-torr kliande hårbotten
-tvättar varannan dag med apotekts shampoo för känslig hårbotten
-tunnt och flygigt hår som jag nästan måste ha mouse i för att få någon fason på
-jobbar så att jag möter kunder varje dag, måste se fräsch ut
Har läst på mycket spännande här!
Hur illa är det?
Hur illa är det?
Har ni nått tips för mina torra ben och fötter?
Jag får som torra rutmönster på benen och vet inte vad jag ska göra för att bli av med det!
Tack för era svar om torra ben i går, scrubbade med olivolja och socker och det var jättefint!
Men jag har en fråga till; jag har dålig cirkulation ( tror jag) i benen för det är ständigt vita fläckar på den. Inte så värts snyggt med sommarkläder kan jag lova
Är det scrubba ofta som kan hjälpa ? För det finns ju en del krämer på apoteket men de känns inte så himla miljö och hudvänliga om man säger så....
Magrat; tack för svaret!
Vart kan man köpa tistelolja? För det låter inte som nått jag sett på ica direkt
Bor i huvudstaden, ska ta en tur in till city nästa vecka och spana lite i den butiker som finns där
Gryningen är jättebra!
Dit ska jag ta en tur på måndag medans bussarna fortfarande går.
mrs Elliott skrev 2008-06-27 09:52:49 följande:
Om man inte orkar bråka med att avgifta håret är Urtekrams produkter en bra idé då? Fungerar det att gå direkt från vanliga schampoon till deras?
Tant Elin skrev 2008-07-02 21:46:52 följande:
Tant Elin skrev 2008-07-02 21:54:18 följande:
mejram: ok, tack för svaret
Hm , då är det nog ingen vits för min hårbotten kanske