• Noomi

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Har inte skrivit här tidigare, men har no 'poo:at i ett drygt halvår. Har fungerat alldeles utmärkt, men nu sista tiden har huden och hårbotten fått bryt.
    Huden är ok förutom en torrfläck som uppkommit mellan ögonbrynen och en bit ned på näsan. Har smörjt in mig med neem eller jojoba på kvällarna, men det hjälper inte. Förslag på någon annan olja?

Sen hårbotten då, som helt plötsligt börjat klia och fjälla en massa. Har testat med nässelavkok och smörja in med jojoba, men inte heller det hjälper. Annars tvättar jag med bikarbonat alternativt co. Finns det nåt annat jag kan testa? Har läst att något som heter pau d'arco ska vara bra för hårbotten, nån som testat det?

Sen en sak till, är det nån som har en dunderkur för min mans fötter som ser ut som fnöske? Gärna både "inpackning" och något för daglig insmörjning.

• Noomi
    NoMatter skrev 2008-05-26 15:13:24 följande:
    Testa honung både för ansiktet och hårbotten. Det har funkat för mig. 
    Jag tvättar ansiktet med honung varje kväll och har även haft det i hårinpackning, ingen skillnad tyvärr. Tack för tipset ändå.
  • Noomi

Jag ska testa att tvätta med honung och balsam nästa gång så får jag se om det löser problemet.

Ingen som kan tipsa om dunderkur för fötterna?

• Noomi
    Styrkekram skrev 2008-05-26 15:47:32 följande:
    Olivolja i en plastpåse om fötterna, på med raggsockor ovanpå och sov med det. Torka av på morgonen.
    Ska testas, tack!
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård