Inlägg från: destino |Visa alla inlägg
  • destino

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

hej, jag skall resa uotmlands i 4-5 veckor, undrar om jag skall släppa med mig 10 flaskor balsam, eller våga hoppas att jag hittar nåt där, skall till Kroatien. Har dem nån natulig balsam eller nåt????
    Någon som kanske vet???eller Italien,Bosnien där skall jag också vara lite...
    har långt hår och behöver massa balsam då håret är lockig och jobbig....

• destino
    spiritsinlove skrev 2008-05-27 12:59:39 följande:
    Räcker det inte att ta med en flaska? 
    jo, en 10 liters kanske hihihihihi
    jo man skall bada i pool och havet varje dag, så håret blir jobbig, men, men...
    hittar väl nåt där...eller tar med
  • destino

jo, honung har dem, pool är egen så ingen klor där...
    jo, kanske räcker det med vattnet...
    men man vill ju inte chansa, jo, ar lite härifrån och köper väl där något, om det behövs, de har ju också mycket naturliga produkter...

• destino

resullera, visst.....
    kan ha en paket i flera månader...
    tack, tack....

• destino

min ansikte har blivit som bebis hud då jag började med aloe vera först och sen mandelolja...
    är så nöjd..

• destino

hej ville bara skryta lite till alla som undrar
    mitt hår-

tvättar bara med balsam, coop, eller neutral, och kan klara mig på 3 dagar tom mer, håret är undrebar och lockig som aldrig förr
    fejset-

massa finnar och glänste som en lampa innan, idag, fin, mindre porrer
    tvättar med honung, ibland blandar olj-ricinus och jojoba, eller avokado eller annat, var handuk och fint, men smörjer ansikte med aloe-vera gel, och sen med manel olja, fint, fint, har mineral smink och huden kan andas...glänser inte längre...
    kroppen-

hade jobbig kliande, torr hud,eksem här och där, svamp-- idag dushar med Urtekrams no parfym serie, anv Thai deo, och smörjer kroppen med mandelolja, avokado, jojoba, alla funkar, men mandel är bäst tycker jag...
    så nu efter ca 4 månader har min kropp blivit min vän igen, så man skall ha tålamod och inte ge upp...

Jag mår ju mycket bättre psykisk också då man inte anv. massa gifter och inte har skuldkänslor, min dotter får likanande behandling och det funkar bra, mannen är svår och kämpar emot, men börjar mjukna snart...

• destino

Emre o Leo
    jo, det blir några fetta försök ibörjan innan man lär sig tekniken, men man skall försöka, jag tänkte vänta fram till sommaren, men är frälsad nu, brhöver inte hålla på med massa som innan, smörj det med det, och massa olika salvor, nu räcker det med aloe-vera, honung, mandelolja, och balsam....
    yes....

• destino

kan man köpa tistelolja på Ica, eller?
    vill ej beställa då jag har allt annat hemma, kunde ej hitta i nån hälsokost butik???

• destino

hej hej, har varit "ren" sen januari, men kom precis från frissan, hon sa att hon anv bara Maria Nila produkter och att mina slingor kommer inte att vara fina om hon inte gör det första tvätten???
    Jag vet inte vad jag skall göra, tvätta nu direkt med bikarbonat och sen balsam, eller låta det vara tom söndag kanske, eller???
    Blir det värre om jag låter detta sitta kvar eller är det sa, samma???
    Hur lång tid skall det ta att få tilbax sin fina rena hår???

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård