No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
Stort grattis till babyn! :D
Stort grattis till babyn! :D
Jag har tyvärr kommit fram till att enbart oljor räcker inte för min hud, eftersom det är inte en frisk, normal hud då jag har atopiska eksem. Jag behöver något mera återfuktande då min hud är så torr att det knastrar om den, samtidigt som jag måste dämpa eksemen och inflammationen som kommer med dem.
Därför tänkte jag testa Kunzea-kräm (får importera den också från Sverige som allt annat...). Jag vet att det var någon tidigare i tråden som testat den, men jag tänkte fråga er alla om något har några erfarenheter av dessa två produkter jag tänkte testa:
www.rapsodine.e-butiken.se/
www.rapsodine.e-butiken.se/%2D0005
Har redan kollat upp på Shenet att de inte innehåller några produkter som jag inte alls kan acceptera, även om där finns konserveringsmedel och liknande. På sikt skulle jag även vilja testa att blanda egna salvor, har sett ett fint recept på Shenet på ringblomssalva för eksem, det verkar inte alldeles för avancerat Men jag behöver något som lindrar NU, så jag hoppas detta kunde bli bra... Vad tror ni?
Äh den andra länken fungerade visst inte, det ska vara den oparfymerade bodylotionen!
testar igen, annars får ni söka på "alla produkter" www.rapsodine.e-butiken.se/%2D0005
Tant Elin skrev 2008-05-29 11:35:56 följande:
Whintra: Jo, mina eksem blir också värre då jag stressar...men till skillnad från min mamma (som har liknande problem) så blir jag aldrig av med dem. Hennes försvinner när hon kan ta det lugnt och sköta om sig, det gör inte mina.
Det blir lite bättre till sommaren pga solen, men helt fri från besvär blir jag aldrig utan kortisonhjälp, och det vill jag ju inte använda jämt. Vintrarna kan vara ett riktigt helvete ibland, men det är så olika...i perioder är jag riktigt bra, och sen utan någon orsak (som jag ser det) så blossar eksemen upp på nytt. Jobbigt, men jag ger inte upp med att försöka hitta något som hjälper
Propyless ska jag också testa och Omega-3 brukar jag äta sporadiskt på vintern, borde kanske skärpa mig och göra det regelbundet Vatten undviker jag också så mycket det går, duschar en gång i veckan max och smörjer in mig med oliv/rapsolja.
Tack för alla tips och kommentarer Jovisst passar jag på att köpa hem massor när jag är i Sverige, allt är ca 1/3-hälften billigare hos er...
Apropå hår då, så ser mitt hår inte nytvättat ut om jag inte tvättat med rasullera, som tyvärr är lite uttorkande. Med CO eller vatten så är det halvfett, hur mycket jag än masserar, men det går bra om jag ska vara hemma ändå. Borstar jag ordentligt med svinhårsborsten blir det lite bättre så testa det
Jag har nog inte riktigt tålamod att vänta på att håret ska sluta producera fett utan tvättar hellre med rasullera + balsam när det känns FÖR fett, orkar inte bekymra mig om det också när jag redan pysslar så mycket med min hud!