Inlägg från: Hägris |Visa alla inlägg
  • Hägris

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

åhhh det här är ju lite jobbigt när jag blir svettig i håret varenda dag nu blir det tvätt varannan dag... hur gör ni?

gratisgen.se/ try it!!
  • Hägris

Är jag verkligen den enda som har äcklig svett? Det funkar inte att tvätta bort den under armarna med bara vatten eller olja heller, och i håret kliar det och hela håret blir platt och ser flottigt ut.

gratisgen.se/ try it!!
  • Hägris

till schampo använde jag rätt mycket vatten för att få ut det i hela hårbotten.men jag upptäckte att om det for i hela längderna så blev håret aptorrt och behövde inpackas..  men prova dig fram =)

imsel skrev 2008-05-28 18:53:51 följande:
    Hur mycket vatten ska man ha till rasulleran?Till tvål?Till scahmpoo?
    gratisgen.se/ try it!!
  • Hägris
    Emre o Leo skrev 2008-06-10 22:09:20 följande:
    Blir håret rent första gången man provar tvätta på annat sätt än med schampo? Eller måste man prova några gånger innan man ser resultat? Jag är sugen att prova, men samtidigt lite skraj (eller vad man ska säga). Det är därför jag ställer så många frågor.
    Det blir rent på en gång och sen fett igen fortare än kvickt, mitt är inte i fas än efter flera månader men nu tvättar jag var 2-3 dag och så får det vara(det är lix skönt att duscha) Jag har provat en massa metoder men balsam/bikarbonat/honung/vatten är bäst för mig ungarnas hår tvättas BARA med hunung och blasam.
    gratisgen.se/ try it!!
  • Hägris

jag har funderingar åt samma håll men undrar om man inte kan tvätta kläder i såpa?(vanlig grumme grön eller gul)

Magrat skrev 2008-07-15 13:47:19 följande:
    När jag stod och tittade på tvättmedel för fintvätt häromdagen kom jag på - varför inte göra eget tvättmedel? Borde inte någon blandning av schampoo-recept eller duschtvål-recept funka?
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

supergrattis!!  

och jag tror (fast jag hoppas att jag har fel) att det har med hormonerna att göra så det är inte mycket att göra åt... smörja som vanligt så att man inte kliar sönder huden kanske?

Glass skrev 2008-07-17 22:53:09 följande:
    Tack! Efter 3 år så funkade det äntligen
    Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård