• Babalu

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Ny i tråden.
    Atopiskt eksem, apotekets propyless och A-creme är det enda jag provat som jag kan ha.

Appropå No´poo

Slutade för 1 månad sen. Kör nu CO och ÄCV sådär med 5-7 dagars mellanrum. Först nu ser håret ut som "dag 2" när det är ny"tvättat". Hur lång tid ska man räkna med innan man är helnöjd och har "rent hår jämt"?

Började förresten med att köra 2 gånger med att tvätta längderna med schampo, drygade ut det till en vecka - tvättade längderna och slutade sen helt med schampo. Har rätt långt hår och det kändes som den värsta fettperioden i håret blev mer hanterbar så. I början blev ju håret jättefett för hårbotten överproducerar... Sen fick jag mjäll och gav nästan upp- men det försvann!

• Babalu

Lady Dahmer....Ah, ska prova att skölja mer. Bada 2 ungar samtidigt så gör man det gärna "lite fort".

Cheshire Cat... massera? Ah.... det med

När man sköjer håret med WO, hett eller kallt eller spelar det ingen roll?

• Babalu

Emre o Leo: Jag slutade med schampo för 1.5 månad sen. Tvättade innan var 3-4e dag. Det är fortfarande inte "rent". Fast det är helt ok. Mannen har inte märkt det . Kör tvätt 2-3 gånger i veckan. 2WO, 1 CO+ ÄCV. Fast jag vet ju att det kan bli riktigt bra, det är väl därför man står ut. Har en son på 2 år som alltid har körts WO. Hans hår är verkligen jättefint och rent jämt, varje dag. Inte som när man schamponerar och man bara har riktigt "rent" hår första dagen.

• Babalu

Sötsugen,
    jag har hållt på i 2 månader. Nu håller sig håret fint i 4dagar, sen den 5e är det fett och då kör jag en CO, bara.

I början tog jag lite schampo i längderna (utan att störa hårbotten) för att inte se för hemsk ut när man ställde ner fettproduktionen. Jag tyckte det var svårt att få väck fettet med vatten. Har långt hår och det kändes som om fettet från de första 2 veckorna lixom bara transporterades längre ner på längderna utan att försvinna

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård