No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
jag har nu börjat med mandelolja i ansiktet. Har problemhud, tror det beror på hormoner. Men vill inte förvärra det. Men jag är känslig, och tycker den är skön. Antingen tvättar jag mig med weledas mandellotion eller mandelolja (apotekets) sen smörjer jag mig med aleo vera gele, och kanske två droppar med mandelolja, annars blir jag stram och torr.
Jag är rädd för att detta kanske inte är bra för min hud, jag har fått en del finnar, småbölder runt munnen nu, inte så mycket små knottror som det står att man kan få av mandeloljan. Har använt i en vecka nu. Ska jag fortsätta"? jag ska gifta mig om 2,5 mån. Och jag vill ha fin hy tills dess, ska snart börja äta p-piller som stabiliserar mina hormoner.
Men har någon mer här inne, varit med om att huden blivit MYCKET bättre efter ha börjat med naturligt, olja osv. Jag vill vara säker att jag väljer det rätta för mig, Jag använde dermalogicas förut och tyckte om det med, men jag gillar känslan efter mandeloljan jag är inte stram eller torr.
Oj vikket långt inlägg det blev nu hoppas jag inte skrev för mycket strunt och konstiheter.