• imsel

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Miss T skrev 2008-06-23 22:30:32 följande:
    Måste fråga er om en sak! Jag ska göra en titthålsoperation nu på torsdag. Jag har fått order om att duscha mig med klorhexidintvål,DesCutan på ons (morgon + kväll och sen tors morgon. Jag ska göra 3 sk dubbelduschar. Vet ni om den tvålen torkar ut håret mkt? Ska jag göra en inpackning eller ngt senare när jag kommit hem.
    men ska du verkligen ha den i håret med?
    kanske annorlunda om du ska göra en sån operation, jag skulle tvätta mig..kommer inte ihåg om det var en eller två gånger, med sån svamp, men håret hade jag det inte i, då hade jag mitt vanliga parfymfria schampoo..
    Jag gjorde en konisering förresten (skär bort en bit från livmodertappen)
  • imsel
    Miss T skrev 2008-06-23 23:02:23 följande:
    ImselEnligt anvisningen ska jag tvätta kroppen och håret med den svampen/tvålen.
    Okej..
    Men du kan väl kanske göra nån inpackning innan?
    Eller kanske ha i olja före??
    Och sen när operationen är klar kan du göra ännu en inpackning?
  • imsel
    destino skrev 2008-06-27 19:49:32 följande:
    hej hej, har varit "ren" sen januari, men kom precis från frissan, hon sa att hon anv bara Maria Nila produkter och att mina slingor kommer inte att vara fina om hon inte gör det första tvätten???Jag vet inte vad jag skall göra, tvätta nu direkt med bikarbonat och sen balsam, eller låta det vara tom söndag kanske, eller???Blir det värre om jag låter detta sitta kvar eller är det sa, samma???Hur lång tid skall det ta att få tilbax sin fina rena hår???
    Men inte ska det väl göra så mycket om du låter det vara kvar??
    Fast jag har då ingen aning.
    När jag var hos frissan så lät jag det vara nån dag iaf, tills det blev fettigt, och det blev det säkert dagen efter.

Nu har du ju ändå i det, så det borde väl inte spela nån roll om man har i det ett tag?? Eller?
  • imsel

På tal om smink, så har ju jag isa doras mineralsmink.
    Som jag trott var samma som vissa säger id:s mineralsmink.
    Men jag har ju sett att det är ju olika..

Så jag har alltså isadora, men tycker inte att den är ett dugg bra! har concealer, foundation, ögonskugga och rouge.
    sen köote jag förra veckan pudret, den funkar bättre än både foundation och concealer..
    Tänker mest på mina mörka ringar under ögonen, som aldrig verkar gå att täcka..

Nån som har provat både isadora och id?
    Eller nån av dom?
    Vad tycker ni isf?

• imsel
    Miss T skrev 2008-07-02 23:52:18 följande:
    ID står för Identity inte för IsaDora. Många har gjort samma slutsats, inkl mig.ID har jag endast provat via disk, vågade inte köpa direkt erftersom det var så dyrt. Vilket resultat! Så snyggt utan att se spacklad ut. Skulle defenitivt köpa om det inte vore priset. Jag bestämde mig för att testa EM (everyday Minerals) innan jag bestämde mig. Om det var inget att ha skulle jag köpa ID. Tycker att EM ger samma resultat men man behöver pudra lite mer. ID är liite mer täckande än EM annars är dem minst lika bra. Loreal och Isadora har jag varit tveksamt till. Speciellt Loreals eftersom dem innehåller en massa andra ämnen än mineraler. Jag tycker det är värt att klicka hem ett testkit från EM. Billigare och bättre än Isadora.  
    Loreal vill jag heller inte köpa.
    jag köpte nog isadora, just för att jag fått för mig att det var ID..
    Får se vad jag gör efter att mitt isadora börjar ta slut, för jag orkar inte köpa nytt innan det är slut.
    Såg nämligen att en..frisör eller vad det var här i stan, hade id, så jag går väl dit och kikar iallafall, och kollar priser och så kanske man får prova.

Annars hade jag ju tänkt beställa från EM.
  • imsel

jag använder oxå tyvärr ofta en vanlig hårsnodd, oftast utan metall.
    Men kanske värre är att jag alltid har en klämma till luggen.
    Jag kan inte ha den löst, den är för lång för att ha framme, och för kort för att ha bakom öronen..
    Vill klippa mig men har inte riktigt råd just nu.

Sen pratade ni ju om att det även sliter på håret med svinborsten, och jag tänkte på det, och det känns som att håret blivit tunnare
    Men jag använder ju även en gles plastkam, ibland en vanlig kam.
    För jag har inte hittat nån i ben eller trä.

Så jag ska försöka att inte borsta så mycket.

• imsel
    Magrat skrev 2008-07-03 14:05:56 följande:
    imsel skrev 2008-07-03 12:49:32 följande:
    Använd hårband ibland som omväxling. Du kan köpa ett färdigsytt, sy ett eget, eller bara ta en tunn scarf och knyta runt håret. Använd silke eller något annat tunt och glansigt tyg så blir det extra fint (och snällt mot håret). Jag har köpt Bodystores träkam, den var billigare än jag trodde, 55 kr, och bra!
    Jag passar verkligen inte i nåt hårband..
    Men jag skulle gärna vilja använda, det är ju så himla fint på alla andra.
    jag tror det är för att jag har så litet huvud.. jag har lika "stort" huvud som min treåriga systerson

jag var på ica signalen idag, och kollade efter träkam.
    Så såg jag en sån träborste som några pratat om här, och visat nån bild på, en vanlig borste, men med träpiggar, med kulor på toppen.
    Så jag köpte en sån, tänkte att den nog är bättre än mina plastkammar.

Sen har jag förresten fått risigare hår..
    men jag har ju inte kört co, utan förut haft urtekrams schampoo, och ibland rasullera, och så balsam efter det (varvar mellan bamse, änglamarks och naturelle)
    Jag får kanske prova skölja håret med citron igen kanske..?
    Eller?
    Nån som har annat förslag?
    Ska förresten kanske oxå köra co ibland, kanske varannan, eftersom jag duschar varannan/var tredje dag..
  • imsel

Jag tycker jag skriver elelr och ajg och allt möjligt konstigt kanske varannan gång.
    Men jag brukar inte orka ändra hela tiden. man fattar ju vad det ska stå ändå

• imsel

På ica finns det säkert naturelle balsam iaf.
    Jag har den som luktar smultron, oc tycker den är jättebra.
    Finns andra dofer, vet dok inte om alla är utan silikoner.
    Men kolla på lockig.se där finns det listor du kan kolla upp om dina balsam oh hårprodukter.

• imsel

kanske en bra ide att tvätta med VAARMT vatten om man haft honung i, och inte kallt eller ljummet..fast det kanske man fattar själv

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård