mejram skrev 2008-07-19 22:35:03 följande:
Grattis Glass! Själv sitter jag här med min fem dagar gamla son vid bröstet. Nu är verkligen läge att glömma bort håret. Har inte borstat det på .... blir det tre veckor nu? Har det alltid uppsatt. Var till och med tvungen att se till att det blev en stadig inbakad fläta innan jag åkte in till förlossningen Och deo är ju bra att undvika nu när man ammar för att inte utsätta lilleman för en massa främmande dofter. Synd bara att man måste duscha sig så ofta där nere - det torkar ut benen och fötterna...Rosieposie - regnvatten är jättebra för håret eftersom det är mjukt. Har du möjlighet så testa absolut att skölja med det.
Grattis!
Man borde ju skaffa barm , så jag har nåt att skylla på när jag har fettigt hår, vissa kan visst inte acceptera att jag inte vill duscha varje dag, och att håret ser jättefettigt ut, bara dagen efter jag duschat.
Men jag har ju typ slutat bry mig, jag har håret i snodd, och luggen i klämma, även om det säkert ser fettigt ut, så känner jag iaf inte det. Så det får vara så.
Havretvätt tycker jag inte funkar bra nåmer..
Tycker det blir lite bättre, men håret blir ju bara mer och mer fett ju mer jag borstar med svinborsten, och man måste ju borsta mycket, annars är det ju kvar havregryn..