• Miss T

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Lady Dahmer skrev 2008-06-10 07:55:54 följande:
    den ultimata metoden är att dra ut mellan tvättarna så ditt hår slutar överproducera sebum.
    Just det! Det har jag läst för läääänge sen. Men fy va svårt, jag tränar 2ggr i veckan och måste göra WO efter det och sen en grovtvätt som jag försöker dra ut så långe det går...

Var det du som sa Änglamarks Sensibel är sååå bra för CO. Är det Coop eller Ica som har det? 
  • Miss T
    Lady Dahmer skrev 2008-06-10 11:01:35 följande:
    jo änglamark rockar. när det gäller att fasa ut tvättarna så är det bästa att låta bli håret HELT, alltså inget wo heller. ingenting. sätt upp håret i en knut på skallen och "glöm bort det" i en vecka. så gjorde jag.
    Skall jag inte ens skölja av det efter träning? Det är ju svettigt o äckligt! Fundersam 
  • Miss T

Jag har börjat använda a-kräm, nu har min hud blivit mindre torr. Samma sak med kroppen, har kliat minder nu. *yippie* Däremot vill inte finnarna gå över, det har tom kommit fler. Jag tvättar inte ofta o endast med vatten.
    *suuck*

Funkar honung VERKLIGEN???

• Miss T
    Emre o Leo skrev 2008-06-10 22:09:20 följande:
    Blir håret rent första gången man provar tvätta på annat sätt än med schampo? Eller måste man prova några gånger innan man ser resultat? Jag är sugen att prova, men samtidigt lite skraj (eller vad man ska säga). Det är därför jag ställer så många frågor.
    Det blir rent "direkt" men däremot så blir det fett nästa dag eller efter ett par dar. 
  • Miss T

Emre o Leo
    Om du är rädd för en drastisk förändring, kan du försöka fasa ut tvättarna. Späda ut ditt schampo så får håret vänja sig.

• Miss T
    Emre o Leo skrev 2008-06-10 22:42:25 följande:
    Ska nog prova det Det är nog bra att vänja sig sakta men säkert. Jag som har ganska kort hår kan ju inte heller sätta upp det för att dölja om det är fettigt.
    Du kan väl byta till en mildare schampo med naturliga ingredienser. Använd den utspädda medan du fasa ut tvättarna.
  • Miss T

Wintra
    Grattis! Min pojkvän tycker det är för jobbigt med all massage o sköljning. Nästan så att jag får massera åt honom. Fast då i annat syfte.
    Finns det miljövänlig mjällschampoo? Just nu använder han den där miljöfarliga mjällschampoot som går på tv heeeela tiden. *blackout*

Jag tar bort smink genom att ... 
    1) Dutta olja på en bomullspad och "svep" över ögonlocket o fransarna, tar effektivt bort mascara (och smink). Skonsamt för huden kring o ögonen. 
    2) Massera olja över hela ansiktet o sen skölja med  vatten.

• Miss T
    spiritsinlove skrev 2008-06-13 21:26:58 följande:
    Ja jag köpte (sämre) tistel på Coop..men jag ska bege mig till en ekoshop snarast och införskaffa. De har Kung Markatta så det ska nog finnas. I  tistel!
    Har för mig du bor i/nära göteborg. Menar du den som ligger nära prinsgatan i Linné?
  • Miss T
    spiritsinlove skrev 2008-06-14 21:20:51 följande:
    Jag kommer från Gbg men bor i Malmö Ska kolla här i Malmoe först, sen får det bli Gbg om jag ej finner det jag ska. Vilken butik menar du?
    Jag menar denna: Kooperativ Handel Fram, Nordenskiöldsgatan 18. Det är de som säljer m-kopp från amandasintima.
  • Miss T

Ah, just det! Solrosen har jag glömt bort. Undrar om dem har andra märken. Crearome är en aning dyr. Vad heter den som ligger i Magasingatan? 

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård