• Manchester

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Absolut den värsta smärtan någonsin. Jag skrek att de måste hitta något annat sätt, det här går inte! Jag har ändå varit med om benbrott, operationer (varav en med efterföljande infektion då jag hade så ont att jag låg och vred mig i sängen), men inget går att jämföra med utdrivningsskedet av förlossningen.

• Manchester
    superasstess skrev 2008-06-18 21:54:37 följande:
    Nix, öroninflamation är hundra gånger värre.
    Va! Öroninflammation har jag haft många gånger, varav en gång som vuxen. Går inte att jämföra. Hellre tio öroninflammationer än en enda förlossning.
  • Manchester
    moosen skrev 2008-06-18 21:54:35 följande:
    ja, jag menade ju eftervärkar, läkning av stygn osv.... ett rent helvete!!
    Visst var det jobbigt efteråt, men inget slår utdrivningen. Stygnen var rätt eländiga. Jag blev sydd av en barnmorskeelev som gjorde något fel. De skulle lossna av sig själva, men hon hade knutit fel. När de egentligen borde ha lossnat blev de bara stenhårda, som att ha korta bitar av taggtråd där nere. Till slut hade jag feber och frossbrytningar av smärta. Som tur var befann jag mig fortfarande på sjukhuset eftersom sonen låg på neonatal. Jag pratade med en barnmorska som skickade upp mig till en annan avdelning där en barnmorska och en sjuksköterska behövde hjälpas åt för att få loss de eländes stygnen. Det gjorde fruktansvärt ont när de slet och drog, men inte ens det slår utdrivningen.
Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?