Jag är medlem på en ett Mamma forum på facebook där det diskuteras allt möjligt som har med familjelivet och graviditet och barn och göra. Det finns helt galna människor där inne enligt min åsikt. Många kloka också, men jag förvånas lika mycket varje gång jag loggar in där.
En mamma inledde debatten med rubriken:
Och så blev det världens debatt. Och det lustiga är att de flesta som kommenterade där var faktist gravida som röker/rökte under sin graviditet och verkligen försvarade det in i det sista. Kom med massa ursäkter och undanflykter. Jag tycker det är helt galet att röka när man bär ett barn i sin mage. Det är livsfarligt och medför massa risker för barnet, vilket dessa mammor verkar skita i. Trots att de på mödravårdcentral informerar jätte nogrant med riskerna för alkohol och tobak under graviditet. Idioti! Trots att en utav mammorna skriver att hennes dotter föddes förtidigt och dog av att hon rökte när hon var gravid så fortsätter de att försvara rökning när man är gravid.. Hela debatten tog jag inte med utan bara en liten liten del för den var galen och på sandlådenivå där folk hotade och hoppade på varandra som galna hönor.