Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • cloudberry79
    ellam71 skrev 2008-07-01 23:50:03 följande:
    MIn pappas andra namn är elver, han är barn nr 11. Hans tvillingbror som föddes före honom heter i andranamn titus.. alla 11 har ett namn med nr betydelse, minns inte alla nu.. *funderar*
    Coolt
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-01 23:16:19 följande:
    Vitalis är det mest annorlunda i vår släkt. Vitalis var mammas farmors bror. Sen hette min gammelfarfar Anders-Petter vilket i sig kanske inte är så udda men en jäkligt skum kombo
    Vitalis kan ju inte vara jättevanligt, kanske vi är släkt på långt håll
    LFG WOTLK
  • cloudberry79
    Helene m Olivia o Sigrid skrev 2008-07-06 23:40:12 följande:
    Haha, det skulle du byta till!!Fasiken att vi inte tog DET namnet när jag och Odd-Martin gifte oss! Min mormor hette Herborg! Systrarna hette Solvej och Reidun. (de är norska så det förklarar kanske saken )Brorsan heter Arnold efter min farmorsmors son som dog ung, hennes andra son (som också dog ung) hette Bill-åke.
    Vilken tur att de valde Arnold då
    LFG WOTLK
  • cloudberry79
    eeisor skrev 2008-07-07 00:24:07 följande:
    Mammas morfar hette Niondolf, stackars karl...Farfar hette Gotthard i andranamn och det verkar inte vara helt vanligt det heller.Skoj tråd detta, ska nog luska lite i mammas släktforskning imorgon och se om det finns andra lustigheter i familjen.
    Gotthard har vi också i släkten, vill gärna ha det som andranamn om vi får en till pojk någon gång!
    LFG WOTLK
  • cloudberry79
    twinstar skrev 2008-07-09 15:48:01 följande:
    Känner en Marinella och en Begonia!
    Sprit och blommor
    LFG WOTLK
  • cloudberry79
    Kratikas skrev 2008-08-09 18:11:40 följande:
    jag är en tjej och heter Agne :)
    Det är nog rätt ovanligt, min farfar hette Agne
    LFG WOTLK
  • cloudberry79
    Liveit1971 skrev 2012-12-27 23:58:59 följande:
    Vår släkt har Laurentius och Marshallius några generationer tillbaka. Latinformer av lite vanligare namn tror jag.
    Marshallius var ju oerhört charmigt
    (M)amma till V -07 och E -12
Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?