Inlägg från: catwinter |Visa alla inlägg
  • catwinter

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Min farfar hette Elis Sandorf.

• catwinter
    Flo skrev 2012-08-05 15:48:39 följande:
    Albertina, Alexius, Augustinus, Bernhardina, Eugen ia, Gundla, Henfrid, Lady, Lambert, Laurentius, Leander, Levina, Nepoleon, Teofilus, Sanny, Segrid, Servatius.
    Albertina är ett så jättehäftigt namn! Det står på listan om jag någon gång får en sladdisdotter. Men mest troligt blir det Susanna.... men vem vet. :)
  • catwinter
    Marlean skrev 2012-02-26 19:02:16 följande:
    Härligt med ovanliga namn. Förr hette ju många kvinnor Bolla, ett namn som idag inte finns alls.
    Jag känner en som heter Barbro men kallas Bolla. :)

Här i Skåne döper man väl i regel inte flickor till Bolla eftersom det nästan betyder knulla på danska. (bolle.)
  • catwinter

Min faster var döpt till Ingvor i förstanamn men hon var missnöjd och bytte senare till sitt andranamn, Elisabeth.

Jag heter Ulrika Elise Cecilia men även om jag tycker både Elise och Cecilia är finare namn än Ulrika så älskar jag mitt tilltalsnamn. Det är JAG.

Men om jag flyttar utomlands (vilket jag faktiskt planerar att göra) så byter jag till Cilla. :D Det finns ingen på denna jord utanför Sverige och möjligtvis Tyskland som kan uttala Ulrika. :P

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?