Svar på #328
Du älskar din dotter, men just nu tar andra känslor överhanden. Dessa känslor är en plåga men måste tyvärr tas i tu med först, dom inte att förtränga.
Försök att inte känna dig dålig som mamma/människa för det är du INTE, att kämpa som du gör, och många andra också gör, som jag gjorde, är en bedrift!
Tänk inte på hur du ska klara att va ensam med henne, ta en dag i taget. Jag vet att det är jättesvårt och jag ville slå alla på käften som sa att jag var duktig och att allt skulle bra, men att inte skynda är otroligt viktigt!
Jag vet inte hur era möjligheter ser ut men att Claes kunde va hemma (föräldraledig) och att jag fick vara sjukskriven så länge jag själv kände att jag behövde var en enorm trygghet som jag tror hjälpte mig.
Som sagt, man måste tillåta sig att vara beroende av andra utan att känna skuld. Det är under en kort period av livet (jag vet att det inte känns så) och det är för en god sak. Jag tycker inte att ska du va ensam med din dotter överhuvudtaget just nu, du behöver läka själv först. Det kan lätt bli bakslag. Jag var inte ensam med min dotter förrens i slutet på januari tror jag. Dagen då du känner dig redo kommer, var så säker!
KRAM
kajsaliten skrev 2008-10-14 13:57:20 följande:
tack så jättemycket för ditt inlägg igår frida och pricken - jag ska låta min sambo läsa det! jag känner mej så misslyckad för tillfället...deppig, låg o helt enkelt dålig som mamma. misslyckad som människa också:(. varför? jag har ju mått så bra , känt mej så trygg o så...min mamma ärhär ju nästan jämt eller min sambo. o min flicka hade nästan slutat gråta...trodde jag iallafall. igår o idag har hon gnällt igen, hela dagen nästan. o jag tänker på hur det ska bli när jag väl ska vara ensam med henne...hur sjutton ska jag klara det??? att hela tiden ha henne hos mej, så nära - denna symbios gör mej livrädd!!! o jag blir så besviken på mej själv, jag älskar ju min dotter (tror jag iallafall) o jag borde ju vilja vara med henne...jag vill klara detta NU !