• Snobben79

Förlossningsdepression

kajsaliten skrev 2008-09-06 18:56:03 följande:
    tack för denna tråd - jag har precis blivit mamma, vår flicka är 8 dgr gammal idag o vi har varit hemma från bb i 6. jag mår väldigt dåligt...ingen mammakänsla, ingen kärlekskänsla. bara en känsla av att vilja fly bort bort bort!!! hon är vaken nattetid från 23-03, gråter eller bara tittar - o jag får panik o gråter jag också. dagtid är hon vaken i perioder, vill bli aktiverad men jag känner bara att det är jobbigt. börjar inse att jag nu är bunden...kommer inte härifrån, eller från denna situation!min underbara sambo börjar jobba nästa måndag efter sina tio dagars ledighet, jag får total panik när jag tänker på det. det innebär att jag är ensam med henne hela dagarna! att jag är tvungen att bära omkring henne, stimulera o aktivera henne! gud, det låter fruktansvärt när jag skriver allt detta...som om jag hatar henne. det gör jag inte. men jag känner bara panik. o jag vill BORT härifrån!!!
    Vill bara säga att jag kände precis som du i början. Usch det var hemskt, men det blev bättre! Jag fick hjälp på BVC och efter 2-3 månader kände jag mig lycklig igen och mer som mig själv.
  • Snobben79

kajsaliten: Du kommer att älska henne! För mig tog det lite tid men kärleken växte fram och blir starkare hela tiden. Jag var sjukskriven i början så min man kunde ta ut pappadagar och så var vi hemma tillsammans. Det kändes mycket skönt att inte behöva vara ensam hemma när jag mådde dåligt. Jag kände panik över att vara själv med sonen hemma. Skönt att du pratat med BVC! Kram

Svar på tråden Förlossningsdepression