• Runeberg

Förlossningsdepression

Hej, orkar inte skriva så mycket. Vet inte riktigt hur jag mår, det varierar och utåt ser det nog ganska bra ut. Jag känner i varje fall stöd i att det finns fler i liknande situation och jag är på väg att få någon sorts hjälp.

• Runeberg

Hugo Boss - Be någon annan att ringa åt dig. Jag måste lära mig att be om hjälp. Man får be om hjälp med allt som känns jobbigt och tar kraft.

Kajsaliten - Din sambo behöver förstå att det kan vara så här. Jag har en väldigt förstående man, men även han blir ju frustrerad och känner att det inte händer något. Kanske borde din sambo följa med dig och prata med psykolog. Igår följde min man med till psykologen på bvc och han förstår att jag måste få avlastning och hjälp med det mesta.
    Komentarer som "att ta sig i kragen och vara glad" får man hitta stategier att skydda sig mot. Det spontana blir att inte ha kontakt med dem som säger sådant. Bättre är att någon du känner väl får förklara att du inte mår bra och inte orkar höra sådana komentarer.

• Runeberg

Hej, tittar in, det var ett bra tag sedan sist. Jag mår inte heller så bra. Kämpa på alla mammor.

Svar på tråden Förlossningsdepression