-
Svar på #238skrev just i din tråd!Yohanna1985 skrev 2008-10-03 20:31:57 följande:Min tråd hör nog hemma i "efter förslossningen rummet"Läs den gärna och ge mig tips, jag mår så fruktansvärt dåligt.. :(www.familjeliv.se/Forum-3-20/m36846349.html
-
Svar på #239Du är en "kämpa" som orkar... Har du några anhöriga i närheten som vet hur du mår och har det?Frup1 skrev 2008-10-03 20:49:32 följande:Nej, inte alls. Han vägrar träffa honom om jag är närvarande vilket jag måste vara nu i början för han har inte träffat sin son på flera månader så lillfisen vet ju inte vem han är. Fd sambon har också problem med sitt temprament och jag vågar just nu inte låta honom vara själv med sonen...skitjobbigt.
Kram -
Själv har jag haft en enormt stressig vecka på jobbet och jag märker så lätt av stress efter förl.depr.. Måste nog kontakta min läkare i veckan som kommer och se vad han säger. Känner mig helt slutkörd
-
Svar på #245Tack så mycket...Bobbenn skrev 2008-10-04 11:00:18 följande:Kämpa på! Kram
-
Någon mer än jag som är typen som har svårt att säga nej, tar på sig för mycket, vill alla väl, är för ambitiös...?
-
natti natti mina vänner...jo, för nu känns det som att vi nästan blivit goda vänner här i tråden!
-
Känns som att ni börjar ta er upp ur det värsta mörkret!
-
Nu är det återigen måndag kväll... Läser att ni haft jobbigt idag, trist.
Det kommer nog pendla upp och ner är jag rädd, det är tyvärr så det är som småbarnsförälder. Jag känner mig fortfarande otroligt instabil i vissa sammanhang.
Att barnets pappa får ta en aktiv roll första tiden av ert barns uppväxt kan kännas nästintill pinsamt för oss mammor. Varför fixar vi det inte själva? Jag tänkte väldigt ofta så när jag mötte andra mammor med bebisar i samma ålder som min dotter. De satt där och njöt och talade så gullipluttigt om sina små, det var ju sååå underbart att vara hemma... Snacka om att få dåligt samvete. När jag sen tänkte tillbaka på dessa möten kände jag att "vad lycklig min bebis måste vara som har tillgång till både sin mamma och pappa!" Idag kan jag se att min dotter inte gör någon skillnad alls vad gäller mig eller min sambo. Hon är så van vid oss båda eftersom min sambo var hemma de fyra månader jag var sjukskriven. Jag upplevde också att jag var bättre på att "bara vara" med dottern. Kände aldrig behovet av att ut och fika, shoppa eller gå på mamma-barnjympa de första tuffa månaderna. Det tror jag våra små mår mycket bra av!
Kram från mig -
www.tv4.se/1.283438&renderingdepartment=2.4032
Det här sändes i förmiddags. Ni måste verkligen ta er tid att lyssna... -
www.tv4.se/1.658415/2008/10/06/aldrig_forsent_att_knyta_an
Hoppas länkarna fungerar...! -
Svar på #275Men vad menar han med det??Frup1 skrev 2008-10-06 21:30:43 följande:Har precis pratat med ex sambon i telefon och fick höra att om jag inte betett mig som ett svin, dvs fått förlossningsdepression, så hade han aldrig behövt lämna mig.
Vet han om att du fått just en förlossningsdepression?
Han behöver få info om vad det är som händer när man drabbas utav detta (det är ju inget man precis väljer att råka ut för...).
Jag blir så upprörd när jag läser det du skriver, stackars dig. Man har verkligen ingen ork att stå till försvar när man mår dåligt inombords... -
Tror du han skulle kunna tänka sig att följa med till BVC eller annan som kan förklara, utan att han vet att han ska dit för den sakens skull? Kan ju "lura" med honom genom att säga att det har med barnet att göra...
-
Svar på #287Vad roligt att läsa! Gott tecken på att våra små liv förstår när mamma verkligen är orolig och behöver ha en lugn och harmonisk filur!kajsaliten skrev 2008-10-07 16:54:30 följande:vet ni vad? hon var helt tyst min lilla tjej! hela föräldraträffen var hon så söt o lugn,låg o tittade sig omkring , gnydde lite för at thon var hungrig o så somnade hon om!!! jag känner mej så lättad...o stolt också: att hon inte stortjöt när jag höll i henne i 2 timmars tid betyder jättemycket för mej o min självkänsla.nu är det snart kväll, min mamma är här i kväll för min sambo ska repa med sitt band. han har denna kväll som "sin", o då är min mamma här hos mej o sitter "barnvakt" åt sin egen dotter, alltså åt mej:) - lite pinsamt, men det ä rså det måste vara just nu...
-
Svar på #293man kan väl liksom koppla bort all oro och ångest när man vet att man har någon att falla tillbaka på!kajsaliten skrev 2008-10-08 11:29:17 följande:o även det min sambo sa imorse gav mej ett inre lugn: jag har liksom varit orolig att han väntar sej att jag ska bli botad på ett par veckor, i morse sa jag t honom att jag var så glad att mamma var här för jag skulle blivit tokig annars, o att jag känner mej så rädd för att jag aldrig kommer kunna vara ensam...då sa han att "det behöver du inte oroa dej för, du ska inte vara ensam nu när fiffi är så här liten" - oj vad skönt det var att höra det! så konstigt ju...när jag blir omgiven av trygghet o "omvårdnad" o inget ansvar så KLARAR JAG AV att ta ansvar! hur är det för er andra?o hugoboss, hur är det med dej?
-
kajsaliten: Det du känner om det stora ansvaret det är att ha en liten ny varelse som är så beroende av dig kommer att kännas bättre allteftersom dottern växer och blir en egen liten person! Minns att jag tänkte "varför ska kattmamman ha det så lätt och få mer självständiga ungar på bara några veckor...?" Jag tänkte som du med ansvaret när J var liten liten. Ska jag någonsin kunna få ta en sväng på stan själv? Kommer jag aldrig mer kunna gå och träna själv? Ja, du vet säkert vilka funderingar jag menar?! men nu när J hunnit bli 13 månader tänker jag på ett helt annat sätt. Hon kan ta sig fram själv, underhålla sig själv kortare stunder, äta (=kladda) själv m.m. m.m. Det är klart att jag har ett minst lika stort ansvar för henne nu som då, men ansvaret känns inte alls lika betungande nu! Jag tror du kommer säga ungefär likadant om några månader. Stå ut!
-
Hugo Boss: ge inte upp! jag tycker du ska vara ärlig mot dig själv imorgon och berätta ärligt hur du mår. du vinner på det i längden, jag lovar! då får du ju även den hjälp du behöver och kan förhoppningsvis känna dig nöjd med vården de ger dig!
-
Svar på #309
Hugo Boss skrev 2008-10-10 08:12:12 följande:Givetvis ringde psykologen nu och hade blivit "akut" sjuk..jaha..Nej, du måste skämta
Fick du tid hos annan eller ny tid till den sjuke?
Måste cykla till jobbet nu...
ps kan någon hjälpa mig med snabbkommando för en gråtande smiley??
ha en lugn fredag -
Svar på #311
Hugo Boss skrev 2008-10-10 09:30:27 följande:Nej jag skämtar inte Fick ingen ny tid till någon, utan hon skulle ringa om hon hann nästa vecka..SÅÅÅÅÅ förbannad!!tur att sonen sover och hittills vart rätt lugn..Hur har det gått idag, Hugo Boss? -
Frida och Pricken: Jättefint skrivet...inlägget ovan!
-
Hej! Det var längesedan jag kikade in här... Hoppas det går framåt för er? Jag har nu fått byta medicin efter att ha ätit samma i ett antal månader så det känns som att detta aldrig tar slut
Gick med kronisk trötthet pga förra medicinen...
kajsaliten: Jag mår också dåligt över hur min kropp ser ut nu trots att det var typ 15 månader sedan jag födde lilla skruttan. Tycker det är så jobbigt att sambon inte alls verkar förstå att jag faktiskt menar att jag skäms över min kropp och absolut inte trivs i den.
kram på er