• Snuttan79

Fritids när styvmamma är föräldraledig?

Anonym skrev 2008-10-06 10:06:47 följande:
    Jag sitter i samma sits som dig ochrektorn på vårt dagis sa att enligt sambolagen ska jag ha bonusbarnet hemma men vill inte mamma eller pappan de så är de deras ord somväger tyngst. kankse kan få mamman att säga att hon inte vill? sen är de så att vissa ställen är " snälla" så jag behövde inte ha efter mina tider men jag hämtar dock tidigrare vissa dagar ändå trots att schemat styr hennes pappas.
    då kan du kontakta skolverket och be dem skicka en dom (finns att få om detta).
    dem kan kanske upplysa din rektor om att sambolagen har inte ett skit med detta att göra.

Som bonusförälder har man INGA skyldigheter att ha bonusbarnen hemma öm man är föräldraledig eller arbetslös.
    De enda som är skyldiga till detta är VÅRDNADSHAVARNA och som bonusförälder så är du ju inte det.
    Minisnuttan, mamma älskar dig
  • Snuttan79
    Anonym skrev 2008-10-06 10:17:39 följande:
    enligt lag ska styvpappan och styvmammans tider också räknas densom börjar senast lämnar den somslutar tidigast hämtar. jag är själv styvmamma och jag har problemet att jag vill vara delaktig men den riktigige mamman lägger sig i våra veckor och förbjuder mig när hon slutar tidigare än mig för då ska hon ha sin dotter tills pappan slutar. så rörigt stackars barn.
    hon ska inte heller kunna hindra dig från att hämta tidigare såvida ni talat med förskolan och har gjort upp schema med dem....
    hon borde ju se det positiva i att barnet inte behöver vara där så länge , men som vanligt så är det mesta man som bonusförälder gör bara skit. tyvärr....
    stackars barn så rörigt det måste vara
    Minisnuttan, mamma älskar dig
Svar på tråden Fritids när styvmamma är föräldraledig?