Inlägg från: Everton |Visa alla inlägg
  • Everton

Förlåt

Jag vågar mig knappt ut. Tycker folk beter sig så otroligt illa mot en när man har barnvagn. Särskilt på bussarna!!! Fattar folk inte att varje barn som föds är en VINST för samhället!? Vi mammor gör ett ENORMT jobb för att säkra framtidens ekonomi. Det är våra barn som kommer ta hand om surpupparna som inte vill låta vagnen på bussen när de är pensionärer. Men får man nått tack för detta? Nej! Man får bara skit!

En gång var jag på bussen och hade mycket svårt att få på vagnen, en gammal kvinna reste sig och hjälpte mig på med vagnen. Samtidigt snodde en man hennes plats. När hon sa till så sa han "du får skylla dig själv som hjälpte med vagnen".

Detta är bara ett exempel...jag har hundra till. Ibland tycker jag att alla kvinnor borde enas om att VÄGRA föda barn. Då minsann hade politikerna och alla andra blivit skitskrajja.

• Everton

Kan tillägga att om jag är ute tillsammans med en man så behandlar folk en bättre...

• Everton
    Ezder skrev 2008-12-02 15:26:27 följande:
    Hmm... Har inte märkt något av det där eftersom jag inte använder vagn, och dessutom hellre går ut i skogen än inne i stan pga rök och avgaser, men...Vagnar ÄR i vägen. Jag skulle aldrig titta surt på någon eller vara otrevlig, men när t ex två barnvagnar går i sakta mak på trottoaren så att jag, med min son i sjal, måste gå ut i gatan för att komma förbi, blir jag inte så glad. Eller när det är omöjligt att komma förbi barnvagnarna i t ex affärer.Man måste inte ha barnvagn, och man måste inte gå i bredd på trottoarer och i trånga passager. Om barnvagnsgängen visade mer hänsyn skulle de kanske få mer hänsyn tillbaka. Och visst kan man kanske vilja komma ut ibland, med shopping och cafésittande borde man ändå försöka begränsa för det lilla barnets skull.*Söker skydd och fäller upp ett paraply mot kastade tomater efter detta inlägg*
    Jo jag MÅSTE ha barnvagn. Jag har sned rygg och kronisk värk, har konstant ont i ryggen. Kan inte bära en handväska och ännu mindre en bebis. Men det är mycket mycket sällan jag går i stan...extremt sällan. Däremot tycker jag om att kunna ta bussen/tåget ut till naturen med min dotter och OFTA får jag problem på vägen på grund av barnvagnen.
  • Everton

Jag tog tåget från Kastrup till Malmö igår och det var tre barnvagnar (inklusive min) på tåget. Trots detta så trängdes folk som inte hade vare sig barnvagn eller bagage in i den enda avdelningen för barnvagnar. Jag förstår det inte!? Det fanns ett helt tåg fullt med bekväma sköna stolar...själv hade jag mer än gärna velat sitta i en av fötöljerna istället. Men trots detta så väljer folk att sitta på de mest obekväma stolarna i barnvagnsavdelningen. Varför!?

Svar på tråden Förlåt