• Bionic

Bara hinnsäck på VUL i v 6+

Ni som gjort tidiga VUL och bara har sett hinnsäcken - Hur gick det för er sen?

Hur länge fick ni vänta tills ni fick komma tillbaka och såg allt bra ut då?

Har varit idag i 6+3 och såg en hinnsäck på 21 mm, inget mer. Men allt såg tydligen normalt ut för att vara v 5.

Har 3 MF i bagaget, det där därför jag varit på VUL tidigt om någon nu undrar. Men i efterhand så ångrar jag att jag for...

• Svar på tråden Bara hinnsäck på VUL i v 6+
  • Jesster

Har inte varit med om det personligen men i forumet finns det åtskilliga trådar där tjejr råkat ut för samma sak. Det är ganska vanligt och en av nackdelarna med att göra ultraljud så tidigt.

Går man efter senaste mens så vet du ju vilken dag du är på, t.ex. 6+2. Men du vet troligen inte exakt när du hade ÄL och när ägget fäste i livmodern, och beroende på det så är du kanske bara i 4+2.

Försök ta det lugnt och gör ett nytt ultraljud om några veckor igen

Den som söker han finner - www.google.se
  • Bionic

Tack för ditt svar.

Jag har dock lite svårt att sympatisera med denna läkare som utförde detta VUL på mig...
    Till att börja med kunde hon inte ens hitta min högra äggstock! Hur ska hon då kunna se ett foster på några mm..?
    Jag tror att hon tryckte på alla knappar som var tryckbara på maskinen och förstorade och förminskade, hon vred även skärmen från mig ända från början.
    Såg inte ett jota.

Polsk stafettläkare på KK som inte kunde en mening svenska. Min make fick hjälpa henne att prata...

• Jesster

Men herregud... Man måste ju kunna kommunicera med sina patieter! Dessutom måste man ju kunna sköta apparaterna, annars har man ju inte där att göra. Förstår att du inte kände förtroende för henne.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Bionic

Men som sagt - Ingen annan som sett en hinnsäck ENBART i slutet på v5 början på v6,ingen gulesäck eller foster... som det sedan gått bra för?

• isee

Jorå var på VUL i v.5+?, såg endast en hinnsäck. Var tillbaka exakt en vecka senare och såg då en blinkande boll (foster+hjärta) innuti hinnsäcken :)

• isee
    Jesster skrev 2008-10-30 16:22:44 följande:
    vul i v 5+5 de såg ingen hinnsäck :( ge mig hopp!!!
    Hm. Är du säker att du är så långt gången? Jag var på 3 VUL, 3 torsdagar i rad. Första gången såg de absolut ingenting. Andra veckan en hinnsäck. Tredje veckan foster med hjärta.
    Första gången trodde jag att jag var i v.5+? men var egentligen bara i v. 4+?... och då kan det vara för tidigt för att se något.
  • Marias Mamma

Jag var på VUL v.5 och kunde se emryot d var så litet som en ärta men kunde se d iaf:), sen dess gjorde jag VUL en gng i månaden och har sett fostret alla ggr.Är nu i v.18+0
    har oxå haft sen miss fall i v.22

Däremot har min syster varit gravit i 16 veckor o på rutin UL så upptäckte de att hon inte haft ett foster och att d bara är livmoder och moderkaka som växte där inne. kanske var d ett icke vanligt fall, men det är alltid bra att kolla en gng för mkt än en gng för lite=)

Lycka till!!

• Trollpackan87

denna tråden känns ganska passande!

Jag har en liten fråga bara!
    Förra fredagen fick jag ett svgt plus på stickan, testat många gånger och det är samma resultat.

Var på vul idag, där ser han bara en hinnsäck, sa han i alla fall,, jag förstår inte alla termer de säger, men enligt han var den inte för tjockad?

Då fick jag lämna ett kisse prov för ett nytt gravtest.. det är negativt?

Till och med läkaren bara gapade när jag sa hur många posetiva stickor jag fått hemma..köpta på apoteket.

Min fråga: Så nu är jag inte gravid, eller?
    Är det för tidigt att säga?

Jag vet att ni inte är några läkare=) men jag förstår verkligen inte.

Har dessutom alla klassiska grav symtom man kan ha typ=)

Tacksam för svar..
    Lycka till alla gravida mammor!

Svar på tråden Bara hinnsäck på VUL i v 6+