• evelgen

Hur länge är RS-virus "farligt"?

de första två månaderna ska man åka in om bebisen får feber eller verkar rosslig. Kan bero på att man kanske misstänker RS-virus??? Vet inte riktigt.

• evelgen

nej fast är man 10 månader så borde väl andningsorganen vara tillräckligt stora för att klara RS-viruset? Men sen har jag fortfarande falsk-krupp ibland när jag är förskyld vilket bara mycket små barn har så det stämmer väl inte alltid?? Det finns väl undantag med allt??

Heahog skrev 2008-11-05 23:56:07 följande:
    Ofta helammar man ju inte när de är så stora.Vad jag vet har ju ersättningsbarn sämre immunförsvar i början, så de är väl mer i riskzonen än bröstbarn.
  • evelgen

ja jag undviker förskylda barn och sjukdomar nu när min bebis bara är fyra månader. Snacka om att jag blev förbannad när jag gick till kyrkis i veckan för fotografering och en jävel kom dit med sina ungar med VATTKOPPOR!!!!! Så fort de kom in i samma rum så var det ju för sent att gå hem då var ju skadan redan skedd så att säga. Bara att vänta de tre veckornas inkubationstid och se vad som händer!!!

• evelgen
    Heahog skrev 2008-11-08 10:31:49 följande:
    Men vattkoppor smittar ju bara när blåsorna har spruckit & vätskar vid kroppskontakt? De smittar väl inte via luften?
    Nix smittar extrem mycket. Räcker att ett barn på dagis har det så brukar samtliga andra barn insjuka. Min lillebror blev smittad när han var 6-7månader och var och badade på samma ställe där några barn som hade det var och badade samtidigt så det kan smitta även utomhus. Alla koppor måste vara intorkade för att man ska få gå till vanligt dagis så kan tycka att samma regler borde gälla även på kyrkis??!!!!!
Svar på tråden Hur länge är RS-virus "farligt"?