• Imas

Har ditt barn ett ovanligt namn?

Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

Här är en ny tråd då denna går ut snart!

• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Lyckoprinsessan
    sofiiin skrev 2009-03-06 10:57:03 följande:
    Dante är ju bara såååå fint. Men jag ÄLSKAR namnet Silas, det är fint =) Dock så heter min son Linus och det är ju verkligen INTE ovanligt!! :P
    jag gillade Silas innan jag såg programmet med de ensamma mammorna. Där var med en helknäpp mamma med en son som hette Silas så nu förknippar jag det tyvärr med henne...
  • Moi Mokulat

Jag har två kompisar och deras barn heter Vide och Loke. Tycker det är jätte fint. Tux var coolt. Om ni nu inte vill ha det i tilltalsnamn kan man ju ha det i andra namn!

• alem
    Lyckoprinsessan skrev 2009-03-06 10:50:21 följande:
    Då kanske nästa dotter får heta Stella
    hehe ja kanske
    Men vi är mer inställda på att om vi får en till dotter en dag så blir det en Ninja
    Vi gillade det oxå och funderade på det, men det var en Ayla såg vi när hon kom ut hehe
    Sambon var dock steeen säker på att det var en liten Maximus som bodde i magen, så han kunna inte ens få ur sig vad det var för kön på bebisen när hon äntligen var ute haha han bara stod och stirra sen börja han gråta och gav mig väärldens puss och lyckades hurkla ur sig att vi hade fått en liten dotter!
    (¯`°?.¸ ღ♥ www.nevertheless.webblogg.se ♥ღ¸.?°¯)
  • poppel
    Lyckoprinsessan skrev 2009-03-06 11:48:24 följande:
    jag gillade Silas innan jag såg programmet med de ensamma mammorna. Där var med en helknäpp mamma med en son som hette Silas så nu förknippar jag det tyvärr med henne...
    För mig blev det precis tvärt om, tyckte Silas och hans mamma var den stora stora behållningen med programmet. Tyckte mamman hade en rätt schyst inställning till det mesta. Kanske blir det en Silas för mig så småningom...
  • aihpoz

Tycker oxå om namnet silas,vi tänkte ge våran son det namnet fast stava med Z.
    Men ut kom en Liam istället för ca 2v sen.

~* Liam Magnus*~
  • Lyckoprinsessan
    poppel skrev 2009-03-06 15:53:07 följande:
    För mig blev det precis tvärt om, tyckte Silas och hans mamma var den stora stora behållningen med programmet. Tyckte mamman hade en rätt schyst inställning till det mesta. Kanske blir det en Silas för mig så småningom...
    Ha ha, ja om man tror att typ soc ska ordna en lägenhet åt en bara för att man är ensamstående mamma så får man det nog inte så lätt i livet...
    Jag var själv helt ensamstående de tre första åren och är glad att jag inte hade samma inställning som Silas mamma...
    Men till vissa andra saker håller jag med om att hon hade en rätt skön inställning, inte bra att vara för kontrollerande heller
  • poppel
    Lyckoprinsessan skrev 2009-03-06 16:16:13 följande:
    Ha ha, ja om man tror att typ soc ska ordna en lägenhet åt en bara för att man är ensamstående mamma så får man det nog inte så lätt i livet...Jag var själv helt ensamstående de tre första åren och är glad att jag inte hade samma inställning som Silas mamma...Men till vissa andra saker håller jag med om att hon hade en rätt skön inställning, inte bra att vara för kontrollerande heller
    Vi har nog helt enkelt uppfattat henne på lite olika sätt. Jag uppfattade henne verkligen inte som någon som förväntade sig hjälp utan snarare försökte få hjälp på alla möjliga vis; det tycker iaf jag är en bra egenskap - att kunna efterfråga och ta emot hjälp när man behöver det (eller snarare innan man verkligen behöver det och står på gatan)!

Ja, ja, nu blev det ju lite OT detta, ursäkta för det!
  • sofiiin
    Svar på #711
    Och varför va hon helknäpp då?
    Jag tyckte hon va den mest mysiga mamman i det programmet, helskön med sin attityd och sin syn på livet!! :)
  • Lyckoprinsessan
    poppel skrev 2009-03-06 16:33:12 följande:
    Vi har nog helt enkelt uppfattat henne på lite olika sätt. Jag uppfattade henne verkligen inte som någon som förväntade sig hjälp utan snarare försökte få hjälp på alla möjliga vis; det tycker iaf jag är en bra egenskap - att kunna efterfråga och ta emot hjälp när man behöver det (eller snarare innan man verkligen behöver det och står på gatan)! Ja, ja, nu blev det ju lite OT detta, ursäkta för det!
    Jag tycker inte det handlar om olika sätt att uppfatta någon. Hon sa ju rent ut att hon tyckte att hon skulle få förtur att få bostad bara för att hon var ensam med barn. Helknäpp är väl kanske att ta i men otroligt naiv och omogen kanske är mer rätt benämning.
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?