Inlägg från: Yesica |Visa alla inlägg
  • Yesica

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Herregud, jag sitter här med hakan ner vid fötterna!
    Skämtar ni?
    Kan inte ens förmå mig att skratta för jag tycker att det är så sorgligt att ni ens kan tro nåt sånt!

Om din son gillar att leka med en spis eller klä ut sig i högklackat så är det för att du, hans mamma är hans förebild och han vill göra som du! Barn bearbetar upplevelser och intryck genom leken!

Kan lova dig att din son INTE blir bög för att han får en leksaksspis. Han kan va lucia på lucia och ha naglack också för den delen. Om han skulle vara bög så är han det oavsett!

• Yesica

Pust, jag håller med om att homosexualitet är något man inte ska va ledsen över. Däremot tycker jag att det är sorgligt att man kan tro att man som förälder kan påverka huruvida ens barn blir homosexuel eller inte! Och det där med att barn identifierar sig med sina förädrar har inte heller något med saken att göra. Jag bara menade att barn leker de de upplever, det handlar om lek. Vidare kan jag upplysa er om att om ni tror att pojkar som leker med leksaksspisar etc blir bögar, å skulle varenda pojk på förskolorna i detta land vara det.

Det har alltså inget med saken att göra, hur man uppfostrar sitt barn, är han homosexuell så är han, inget fel med det!

Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?