Inlägg från: Manchester |Visa alla inlägg
  • Manchester

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Om TS son blir bög så kan han kanske tussas ihop med min? Han har nämligen noll chans att bli straight. Inte nog med att han har en leksaksspis (ihop med storasyster, men det hjälper nog inte, eftersom det är sonen som använder den mest). Han har dessutom ett par högklackade lila leksaksskor med glitter, går gärna i storasysters urvuxna klänningar, sover ofta i nattlinne och igår kom jag på honom med att leka en Barbie!

• Manchester

xxmeyaxx skrev 2009-02-22 20:40:15 följande:

är han snygg då? om min son ska vara bög, så ska han fan kunna ha sig en riktig hunk, så man själv kan spana in karln.
    Självklart! En av de snyggaste treåringar jag vet. Han har väl inte riktigt fått rutor på magen ännu, men vi jobbar på det. Han försöker ta efter sin pappa och göra armhävningar, men än så länge blir det "kärringvarianten" med knäna i golvet (se där, ännu ett tecken!) och han älskar de alldeles för lätta hantlar jag råkade köpa en gång. Så han blir nog tillräckligt läcker för både din son och dig.
  • Manchester

konkelbär skrev 2009-02-22 20:44:32 följande:

"Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?" Blir era karlar bögar om de står vid spisen och lagar mat?
    Jo, men visst har min man en släng av bög varje gång han lagat mat. Det är nog då han brukar spegla sig lite mer och köpa snygga skjortor. Fast ofta handlar det ju bara om att han steker obscent stora köttbitar. Jag gissar att det är skälet till att han hittills tillfrisknat och blivit sitt vanliga straighta jag i säckiga T-shirts. Vore nog värre om han lagade till en sufflé.
  • Manchester
    Shoegirl skrev 2009-03-05 17:02:58 följande:
    tror? vaddå tror? Vi vet! Eller tror du inte heller på socialstyrelsens rapport? *kättare*
    Klart man tror så att man vet! Men sitter ändå här och är lite villrådig. Min dotter leker någon komplicerad lek med småpengar och ett leksaksgarage just nu. Inget gulligt, rosa eller prinsessigt så långt ögat når, så vartåt det lutar mer allmänt är väl rätt klart, men kan man veta lite mer detaljerat? Kan pengarna styra så att hon blir nästan asexuell karriärist med kostym, knytblus och diskret make-up? Eller är garaget mer utslagsgivande så att hon blir trucker-flata? Sonen lär i alla fall bli någon sorts mysproggare. Han gillar mest sina dockor och att laga mat vid den röda Brio-spisen. Ingen läderbög på motorcykel där inte.
  • Manchester
    JenLyckan skrev 2009-03-05 17:27:41 följande:
    Det är väl klart han ska ha en spis om det är d han önskar sig det! Å huruvida det gör honom till bög eller inte , tror jag inte har med spisen att göra, han kan lika gärna bli stjärn kock!
    Men målet kanske är att han blir bög _och_ stjärnkock!
  • Manchester

Plupps mamma skrev 2009-03-05 17:31:12 följande:

Kom ihåg detta, det du skrivit. Dina barn kanske kommer hem en dag och kliver ut ur "garderoben" då kanske detta skulle upplevas som ett hån mot honom eller henne. Det är vi vuxna som ger barnen värderingar. Det är vi vuxna som gör de fördomsfulla. Ett barn dömer inte. Om inte dess förälder lärt de att döma och att inte se alla människors lika rätt och värde. Livet är inget skämt. Men roligt ska man ha på vägen, men inte på andras bekostnad.
    Klart att man kan skämta om det mesta! Vi har kompisar som själva är homosexuella och som skojar om att vår son lär "gå med i deras lag" om vi fortsätter att tillåta honom att sova i nattlinne och gå i högklackade skor. Visst kan det finnas saker som är så känsliga att det inte är läge för skämt, men homosexualitet är väl ändå så accepterat och självklart att man kan skoja om det? Alldeles särskilt om skämten går ut på att driva med de fördomar som har funnits och - möjligen - finns kvar någonstans i någon liten unken vrå?
  • Manchester
    Vipera skrev 2009-03-05 19:10:21 följande:
    Vilken religion, nu blev det svårt... Påven säger att bögar är onaturliga trots att han erkänner allt på jorden som guds skapelse. Alltså erkänner han även brio och deras tillverkning av leksaksspisar utan att de märks med varningstext enligt socialstyrelsens budskap. Så jag är nog delvis protestantisk lutheran med ett förlåtande blinkande öga åt bögar och brio... Saken är ju den att i sandlådan märker man ju ingen skillnad, men vänta till de små växer upp
    Vadå inte märks i sandlådan? Det är väl hur tydligt som helst att vissa pojkar (min t ex) väljer hinken med Disney-prinsessor och alltid tar den röda spaden hellre än den blå. Menar du att det inte skulle betyda något? Man tar sig för pannan...
  • Manchester
    lokisse skrev 2009-03-05 22:47:03 följande:
    Det kan ju betyda att han är en italano matcho som gillar brudar och vill ha en ferrari röd spade...
    Hmm, om det bara vore spaden skulle du kunna ha en poäng, men hur förklarar du hinken med Askungen och Snövit? Nej, jag tycker nog att allt pekar mot den röda leksaksspisens inverkan.
  • Manchester
    lokisse skrev 2009-03-05 22:55:42 följande:
    ja vill hur vill du fatag pa pinup hinkar i den aldern brudar brudar brudar!!!
    Det är väl inte så att jag prompt måste få tag leksaker som gör honom till hetero. Jag är mer ute efter att göra en korrekt analys av läget. Dessutom har jag inte hört att motivet på hinkarna skulle vara predestinerande i sig, de är nog mer att se som symtom. Kille som väljer hink med motiv från filmen Bilar=hetero. Kille som väljer hink med prinsessor i pastellfärgade klänningar=bög. Så _måste_ det väl ändå vara?
  • Manchester
    lokisse skrev 2009-03-06 10:56:05 följande:
    jag tror att du misförstod mig jag menar att han som matcho väljer hinkarna med dom snygga brudarna pa för att han inte far tag i nagra pinnup hinkar.
    Aha! Kan det vara på det sättet också? Nu blir jag fullständigt förvirrad. Han har ju de facto en röd spis och han gillar verkligen att köra sina dockor i vagn och byta deras "jätteäckliga bajsblöjor". Å andra sidan har han förstås också en viss förkärlek för lyftkranar. Han kanske helt enkelt blir bisexuell? Den möjligheten har jag liksom inte tänkt på.
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?