Inlägg från: Plupps mamma |Visa alla inlägg
  • Plupps mamma

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Herre min skapare! Finns det verkligen folk som år 2009 tror att man blir bög för att man får en spis när man är 1 år???? Snälla männsikor, skaffa kunskap!

• Plupps mamma

Sunt förnuft och hbt kunskap borde kanske vara obligatoriska kurser i skolan?? ;)

• Plupps mamma

Och vem bryr sig i vad socialstyrelsen säger eller inte säger?? Är det de som bestämmer i ditt hushåll? Tycker synd om oupplysta människor bara och allra helst deras barn.

• Plupps mamma

Ja eller så kan vi acceptera att det INTE är miljön som gör oss till vare sig hetero, homo, bi eller trans-personer? Men det är ju bara vad lilla obetydliga jag tycker. Det är bäst vi frågar socialstyrelsen om det

• Plupps mamma
    Shoegirl skrev 2009-03-05 17:24:52 följande:
    De har ju redan utrett frågan och kommit fram till att röda spisar ger homosexuella barn.Och Socialstyrelsen har ju liksom aldrig fel. *nickar vist*Jag och Ekorren (Vipera supportar så klart) håller på att bygga upp våra söners karriärer nu. La Vendel och Queen Samuel ska de heta.De har både spisar och dockor.Samuel sitter just nu och klistrar paljetter och glitter i full fart vilket jag tycker bådar gott inför deras karriärer som galadrottningar. Än så länge är det på papper men nästa inkör blir nog en symaskin... *planerar**stolt glittermamma*
    Kom ihåg detta, det du skrivit. Dina barn kanske kommer hem en dag och kliver ut ur "garderoben" då kanske detta skulle upplevas som ett hån mot honom eller henne. Det är vi vuxna som ger barnen värderingar. Det är vi vuxna som gör de fördomsfulla. Ett barn dömer inte. Om inte dess förälder lärt de att döma och att inte se alla människors lika rätt och värde. Livet är inget skämt. Men roligt ska man ha på vägen, men inte på andras bekostnad.
  • Plupps mamma
    Manchester skrev 2009-03-05 17:39:41 följande:
    Plupps mamma skrev 2009-03-05 17:31:12 följande:
    Klart att man kan skämta om det mesta! Vi har kompisar som själva är homosexuella och som skojar om att vår son lär "gå med i deras lag" om vi fortsätter att tillåta honom att sova i nattlinne och gå i högklackade skor. Visst kan det finnas saker som är så känsliga att det inte är läge för skämt, men homosexualitet är väl ändå så accepterat och självklart att man kan skoja om det? Alldeles särskilt om skämten går ut på att driva med de fördomar som har funnits och - möjligen - finns kvar någonstans i någon liten unken vrå?
    Klart man kan skämta om homosexuallitet. Precis som man kan skämta om allt annat. men det är skillnad på att driva med någon eller något. När uppsåtet är att förlöjliga då är det inte ett skämt i mona ögon. Skämta ska man göra men utan att trampa någon på fötterna. Och fördomarna är inte utrotade. De finns mitt framför oss. Det är de som inte tillhör en minoritetsgrupp som inte ser de bara.
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?