Inlägg från: Sirendes |Visa alla inlägg
  • Sirendes

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Låter ju heeelt idiotiskt :P vad känner du för folk? Min son har röda kläder på sig ofta, han älskar att leka med sin spis (i vår familj är det dessutom nästan uteslutande pappa som står för matlagningen, och han är inte "bög" heller) och hos dagmamman gick han med dockvagnen och pussade på dockan. Jag har låtit honom välja själv hela vägen, och jag kan se att han väljer BÅDE "tjejleksaker" och "kill-leksaker", men att det skulle påverka hans framtida sexuella läggning tror jag inte ett ögonblick på. Är inte det minsta orolig.

Ett av de MINST attraktiva drag jag sett hos killar jag varit tillsammans med har varit rädsla för att verka feminina. En kille som verkligen är trygg i sin identitet och sin manlighet vågar också släppa fram sina "kvinnliga" sidor utan att vara rädd för att framstå som kvinnlig! Det finns inget sexigt hos en macho man, då machoinställningen i alla fall jag sett bottnar i osäkerhet eller otrygghet.

• Sirendes

Hehe.. Så må det ske då. Hellre ha en trygg homosexuell son som vågar släppa fram sina känslor och göra det HAN tycker om att göra, än en machoson. Jag har sagt till mig själv redan innan jag fick barn, att jag aldrig tänker uppfostra en mansgris ;)

Fast Leon är en riktig flirtis redan och pussar på alla tjejer han ser ;) men vem vet, det kanske ändras. Ska ändå ha fler barn, så barnbarn lär det bli i a f.

Men blir då tjejer som spelar fotboll lesbiska? Verkar inte så :P och vem har egentligen bestämt att kvinnor lagar mat och män kör bil? Det handlar ju om kultur, och sexuell läggning tror jag är lite mer djupgående än så. förr var det manligt att sitta på hästryggen, nu ses hästar som en "tjejgrej".

Och hur är det med alla barn som lekt hälften/hälften med tjejgrejer och killgrejer? Vilket jag tror är de flesta, egentligen :) inklusive jag själv och min bror :) skulle vi då vara bisexuella, eller mindre straight än vissa andra? Haha :)

• Sirendes

Orkade inte läsa igenom socialstyrelsens rapport till en början då sådana luntor brukar vara tjocka, enligt mina erfarenheter :) men när jag väl tog mig tid att göra det gick det upp ett och annat ljus.

Nej, nu ska jag ta och sova.. Godnatt!

Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?