Inlägg från: Mara |Visa alla inlägg
  • Mara

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Min son har en röd spis, men han lagar inte mat på den. Han leker att det är en diskmaskin. Hur ska jag tolka det? Vad kommer det att betyda för honom när han växer upp? Blir lite orolig nu när jag har läst den här tråden...

• Mara
    Svar på #1540
    Jag måste ha missuppfattat tråden. Trodde den handlade om hur man ska undvika att sönerna blir bögar. Självklart vill jag att min son ska bli normal och en riktig karl när han blir stor. Vill inte alla det???!!!
    Min son är 3,5 och hans pappa är inte det minsta bög. Han lagar enbart mat under tvång. Men visst, plockar ur och i diskmaskinen gör han väl emellanåt.
  • Mara
    Svar på #1563
    Du har inte läst hela tråden, eller? Det finns ju tydligen forskning som visar att så är fallet. Att en röd spis mycket väl kan ha betydelse för den sexuella läggningen. Jag hade heller ingen aning om det innan jag läste tråden. Det gav mig verkligen en tankeställning och jag tror att vi kanske måste göra oss av med sonens spis.
  • Mara

Är det någon som vet vad som gäller med röda gummistövlar? Vi skulle köpa gummistövlar nu i helgen. Sonen var inställd på ett par lila (!). Som tur var hittade vi inga lila. Men istället bidde det ett par röda. Kan man dra någon parallell mellan röd spis och röda stövlar? Fast stövlar är väl rätt manligt ändå...

• Mara
    Svar på #1602
    La Vendel vem är det? Försökte google, men fick bara träffar som handlade om lavendel
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?