skånetös78 skrev 2008-12-31 13:00:59 följande:
Till råga på allt har min förlossningsjournal inte kunnat återfinnas så jag har inte fått gå igenom förlossningen med min
Va, hur kan de slarva bort en journal???
Min förlossningsjournal var felaktig. Bm hade inte skrivit att en uska hade gjort felaktig, kraftig yttre press (som hjälp, ej medicinskt motiverat) i ett helt normalt förlossningsförlopp.
Detta ledde till att CTG förändrades, jag fick ta i allt jag kunde vid krystningen så att dottern på 4 kg (37 cm i huvudomfång) rasade ut. Sedan blödde jag 1 liter på några få minuter innan bm sade åt mig att krysta ut moderkakan, som låg lös i livmodern och därför inte kunde stötas ut. Syddes nedsövd på opertion. Förlossningsställning var felaktig också. Inget förlossningssamtal efteråt.
Kliniken fortsatte på sin sjabbliga bana och gav mig laxermedel som jag inte tålde som jag skulle ta i 3 månader. Ingen information fick jag om vad jag kunde förvänta mig av skadan, så att jag fördjupade mig om analinkontinens och sfinkterrupturer och befarade det värsta genom att läsa på Internet är ju ingen skräll direkt.
Jag var i chock efter förlossningen och fick sedan en stressreaktion på denna upplevelse. Först ett halvår efter förlossningen kom jag ihåg att yttre pressen gick fel och hur bm vimsade.