Sfinkterruptur tråd. ni som råkat ut för det titta in o disskutera
Jag födde för 8 veckor sen och fick en partiell sfinkter. Lite hade gått av i ngn muskel, men inte hela. Hur som helst så tycker jag det har läkt bra. Man ser knappt att det är sytt, och jag har (tack och lov!) inte alls haft ont av det MEN lite problem med gaser mm, men jag tror inte alls det beror på sfinktern eftersom den ej var så stor. Kán inte problem med att hålla gaser mm, bero på påfrestningarna med muskulaturen också? Det tänjs ju rätt bra vid en förlossning. Även när man är gravid är det ju svårare att hålla emot gaser.
Hur upplever ni det? Ni som har såna problem?
Hur som helst så blir jag förfärad av Sazzias berättelse! Hur kan de behandla dig så? Jag bor också i Norrland och de bokade genast in en kontroll på sunderbyn just pga sfinktern. Jag fick komma dit på efterkontroll och kolla knipet mm (rumpknipet ). Och det var helt ok.
De hade som rutin att kalla alla, och följa upp, de med dessa skador, så jag förstår inte Sazzia varför du behövt tjata dig till hjälp. Huvva. Uruteraputen jag var hos sa att jag fick ringa och fråga henne om saker när jag ville.
Dessutom sa de redan nu att vid en eventuell nästa graviditet så ska kejsarsnitt diskuteras. Detta trots att min skada var partiell och inte alls så stor.
Jag fattar inte varför vården kan vara så olika!