Sfinkterruptur tråd. ni som råkat ut för det titta in o disskutera
sazzia skrev 2009-02-18 07:52:10 följande:
sazzia skrev 2009-02-18 07:52:10 följande:
Idag har jag fått veta att de måste klippa upp mitt sår och sy om en stor bit (stora bitar slemhinna som hänger ut ur en öppning och bara blir mer och mer). Det känns faktiskt för jävligt även fast jag förstår att det är bättre att sy om och göra det ordentligt. Månaderna bara går och jag är inget annat än sjuk. Jag vet att jag är lyckligt lottad jämfört med många andra i denna tråd men det känns ledsamt ändå.
Här har det visserligen bara gått tre månader men jag känner likadant. Vi har haft sex två gånger efter förlossningen och det stramade något fruktansvärt. Jag var jätterädd att det skulle spricka upp pga allt detta stramande. Nu har jag dessutom ett stort hål mitt i bristningen men det var inte där det gjorde ont utan i nederkanten av slidmynningen. Det var inte trevligt på något sätt och jag har inte lust att försöka igen. Jag undrar också om man kan mjuka upp ärrvävnaden på något sätt för jag antar att det är därför det gör så ont.
Jag ska också genast handla Locobase. Jag måste sy om delar av mitt ärr hur som helst om två veckor så jag ska passa på och fråga då.