• Pumin

Sfinkterruptur tråd. ni som råkat ut för det titta in o disskutera

rekroskopi är som en halv koloskopi. man kollar bara halva kolon och behöver inte en massa smärtstillande och annat.

har gjort en koloskopi och överlevt , var mest obehagligt.
    det gör inte ont i alla fall!

• Pumin

Behöver lite experthjälp...
    Fick en partiell SF grad 3 som jag inte har haft problem med tycker jag , det är 5 veckor sedan förlossning.Men så nu igår så fick jag helt sjukt ont när jag var på toaletten och kände hur ngnting sprack upp , trode att det var precis vid öppningen och att det skulle läka ,mne nu när jag kännt efter ( beklagar oxå extra info) så känner jag att det onda sitter ca 1 cm in.
    är det rupturen som gått upp? Det gör ont hela tiden mer eller mindre och det har det inte gjort på tre veckor.

• Pumin

Cesso skrev 2009-02-18 19:17:16 följande:

Pumin skrev 2009-02-18 19:10:57 följande:
    Jag fick också en partiell SF grad 3, och vad jag förstår så är den på utsidan inte på insidan. Så det borde inte vara den som spruckit upp. låter också konstigt att ngt skullle spricka upp efter 5 veckor. Då är det läkt. (borde vara tror jag i alla fall)Kan det inte vara typ hemorojder du kände? De kan ju ta as-ont! och sitta en bit in i rumpan också? Men är ofarligt dock. kan blöda också.
    Jag hade oxå fattat som att en partiell inte var på insidan av tarmen för jag skulle inte känna av den sa dom.
    Helvete , hemorojder är min största skräck, ont som fan gör det så det skulle kunna förklara saken. Kan man få dem så här efter? Har inte fått meddelat att jag skulle ha fått några under förlossningen och fick inga under graviditeten.
  • Pumin

sazzia skrev 2009-02-19 15:27:56 följande:

Punt: Jag har ingen anning om man kan få ersättnign eller inte, jag har inte haft så mycket med sjukvården att göra för en jag blev gravid och efter förlossningen.. nån som vet om jag har rätt till ersättning om jag bergär remiss till Danderyd för flyg resa o boende?
    Teoretiskt borde du få ersättning via sjukförsäkringen om du har en sådan.
  • Pumin
    Svar på #370
    Wednesday85 skrev 2009-03-01 14:32:01 följande:
    Hej! Jag födde min dotter för 3 veckor sen och fick då en partiell sfinkter ruptur, har haft väldigt ont efteråt och kan fortfarande inte sitta ner om jag inte har en kudde att sitta på, ibland hjälper inte ens det så jag får ligga istället..Ville bara fråga er som födde innan mig hur länge ni har haft ont?
    jag fick en partiell grad 3 för 7 veckor sen , och den kändes ok vid promenader och att sitta på efter ca 5 veckor.
Svar på tråden Sfinkterruptur tråd. ni som råkat ut för det titta in o disskutera