Cesso skrev 2009-02-18 15:55:03 följande:
Sazzia- Vad säger läkarna åt dig? Inte ska du väl behöva vänta tills du fött dina barn innan du får hjälp?! Vem pratade du med?Visst var du i Sunderbyn?När jag var på efterkontroll var jag hos Natacha (uroterapeut) och hon sa att OM man får problem av en sfinkter-skada så ska detta åtgärdas inom ett år med en operation. Det SKALL det enligt henne.Kanske ska du ringa henne och boka tid? Hon var helt ok. Vill du ha numret?När födde du förresten? Tycker det är så skumt att dom verkar strunta i dig så.
Jag födde gossen den 25/9-08 på Sunderbyn. Läkaren jag haft hette Bertil Bergman han är förlossningsläkare men jobbar även på Spec MVC. Kvinnan jag var till sist även det på Sunderbyn hetter Pia Näsvall på kirurgimottagningen. det var hon som sa att en ny op inte är att tänka på för en jag fått barn
Efter förlossningen och dagen efter OP:en fick jag infektion i såren, var på dom tog bort ett tio tal stygn (utan bedövning) Jag fick inte penicillin utan dom sa att det är en lokal infektion som kroppen läker bäst utan penicillin nu snart 5månader efter förlossningen har det ännu inte läkt, detta har jag ifråga satt gång på gång och dom säger bara att jag ska ha tålamod. Så för 12dagar sen fick jag infektion i en visdoms tand o fick penicillin för det då läkte såret det är bara pytte litet nu kanppt att det syns. Detta har jag påpekat och läkarna bara beklagar..
Jag syddes slarvig på Op:en och har jätte stora ärr + att ärren där dom fick ta bort stygnen är gigantiska och smärtar nått fruktansvärt.. Dom sa från början att jag ska få en ärr rekonstruktion efter att jag slutat amma och såren har läkt ihop, nu får jag inte det. Det sista läkaren sa till mig när jag var på koll i Januari var att: Ja du skulle praktisera med mig en vecka så skulle du inte klaga. Ja det är ju roligt att höra visst finns det säkert dom som har det värre det förstår jag också men jag kan inte leva ett normalt liv ens pga ärren..
Sen sa dom direkt att får du problem med SF så blir det oopertion nu helt plötsligt måste jag skaffa alla mina barn jag eventuellt vill ha innan en operation ens komemr på tal. Men kan man inte ens ha sex så hur F*n ska man kunna skaffa barn då ifråga satte jag och även igen fick jag till svar du måste ha tålamod. Tyvärr är det så att tålamodet är slut, känns som att jag återigen står i en återvänds gränd.
Jag är ledsen och nedstämd över allt detta, det går inte en timme utan att jag på nått sätt blir påmind om SF..
Dom har även sagt från början att om jag vill ha flera barn så blir det med snitt. I Måndags hette det en vaginal förlossning är alltid bäst, visst klart att det är det bästan men inte för mig, jag skulle itne ens våga hur många psyk tanter/gubbar dom en skulle skicka mig till.
Jag känner verkligen inte igen underlivet, det ser hemskt ut!
Jag vill bara gråta när jag se i spegeln, har gått från att se normal ut och aldrig haft nått besvär med nånting till frankenstein utan att överdriva.
Mensen är helt konstig har smärtor i magen till o från trots att jag inte har mens, när mense väl kommer har jag blödningar i minst 20dagar stora svarta klumpar.. även detta har jag tagit upp var på läkaren bara svarade vad trevligt.. Ja verkligen jätte trevligt.
En annan sak som är konstig är att om jag sätter mig ner hastigt mot ett underlaget gör det fruktansvärt ont i livmoder tappen antar jag att det är (har kännt det nån gång innan jag fick barn o man hade sex o sambon kom lite för långt in, precis så känns det, som ett kniv hugg längst in)
Jag har aldrig blivit rekommenderad att gå till nån som heter Natacha. Ja visst har du hennes numer tar jag det gärna, känns osm att man griper efter alla halmstår. Vill ju inte gärna behöva åka till typ sthlm för att få hjälp om man kan få det på närmare håll.
Tack till er alla andra som också svarat!! oj vad långt det blev