Sfinkterruptur tråd. ni som råkat ut för det titta in o disskutera
Nattfjärillinnan: Usch, jag tänker tillbaka på min förlossning när jag läser om din! Jag hade också så fruktansvärt ont men på mitt sjukhus får inte männen stanna kvar på nätterna så när jag rullades ner från operation och fick träffa min man och dotter så fick vi bara vara tillsammans i två timmar innan han blev utkastad och jag lämnad helt ensam med min dotter.
Det fanns ju såklart klocka man kunde ringa på men jag är en sån människa som har oerhört svårt för att "besvära" vårdpersonal eftersom jag själv jobbar inom vården och vet hur stressigt det är!
Så varje gång dottern skrek så skulle jag häva mig upp i sängen och amma, vilken tog ca 10 min att bara komma ens till upprätt ställning, och 10 min är lääänge för en alldeles nybliven mamma med oerhörda smärtor och en liten tjej som skriker förtvivlat!
Jag sov i stort sett ingenting de tre dygn jag låg där, fullt av mammor med bebisar som skrek på nätterna och den sista natten sov jag inget alls och plötsligt rullade de in en kvinna kl 03 som jämrade sig natten igenom eftersom även hon fått en total sfinkterruptur som jag..