Så sa dom till mig också. Först får du skaffa barn, sedan fixar vi till det.... men jag får inte föda vaginalt... och nu kan dom inte ens garantera att det blir bra om dom gör om hela operationen.... Men visst kan man fortsätta knipa....
VARFÖR ska man behöva vänta hela tiden?!?! Förstår ju att det finns köer för allt, men en sån här grej ska väl ändå vara lite prioriterad?! Räcker det inte med att man har besvär hela tiden och mår dåligt?
Min mens kom tillbaka efter fyra månader (delammade) och jag blöder som en stucken gris de första dagarna. Ibland kommer det svarta klumpar (har inte ens funderat över det förrän du skrev det). Min mens är slut efter ca 10 dgr. Är glad att jag slipper menssmärtorna för dom var grymma innan jag fick barn.
Jag beklagar verkligen att du fick det här beskedet och att du var tvungen att utstå rektoskopin med all smärta!!! *kramar om*
sazzia skrev 2009-02-18 07:52:10 följande:
I måndags var jag på kirurgimottagningen o gjorde ett rektoskopi... å gud så ont det gjorde!!!Efter undersökningen säger hon ja man kan se här tydligt att antingen har några stygn släppt för tidigt eller så har dom slarvat n'r dom sydde dig för det har inte läkt som det ska o därför måste du springa akut på toa och därför har du ont.Sedan säger hon ja vi bokar en ny tid (men lyckan blev kort) OM 7 MÅNADER?????Jag i fråga satte om det kan "läka" till sig av sig själv var på hon svara nej det kan det inte.Jaha säger jag varför kan maninte fixa det nu på en gång då?läkaren svara: nää alltså man gör ju inte så, och dessutom ska du ha flera barn så får du skaffa dom först.Jag:men det kanske dröjer 10år innan jag skaffar nästa det är ju inte direkt nått jag har planerat ännu, du menar alltså attt jag kan få ha mina besvär i 10 år i stort sett..läkaren: ja alltså om man gör en ny operation så får du inte föda barn vaginalt. och alla vet vi ju att det är bäst att föda vaginalt (fats jag fått det sagt åt mig av flera läkare att absolut inte föda vaginalt igen)Jag: Ja nå visst är det kanske det absolut bästa att föda vaginalt, men inte för mig. och inte för en ni ka garnatera mig att jag inte får en SF igen kommer jag att föda vaginalt igenLäkaren: Ja men det kan man ju aldrig garnatera, och visst kan det hända igen men du kan ju förtsätta knipa, så ses vi på 7månader Sen gick hon iväg, mitt i disskutionen *ARG*Så idag har jag tid hos en privat läkare, tyvärr tvingas jag om boka tiden för att jag har fått vattkoppor *skratt*Måste få fråga er, har ni haft problem med mensen sen efter förlossningen? Min kommer i 20 dagar i sträck (ni får ursäkta lite äcklig info) och är inte röd eller röd/brun utan svart och stora klumpar... är detta nått jag bör vara orolig för?