jag är muslim, men jag fattar inget, hände det det här i sverige eller? för det första man kan inte begrava i en moske, utan det finns speciella "kyrkogårdar" där man begraver, här i sverige är det en speciellt "kyrkogård" som finns i anknyttning till det svenska kyrkogården eller en plats bara för muslimer. och eftersom muslimska "kyrkogården" får inte skattepengar så kostar det pengar att begrava där.. När min dotter dog ville vi begrava min dotter då vår religion är imot cremering så vi vände oss till en imam, men iallafall det slutade med att vi begravde vår ängel i svenska kyrkan, det kändes inte fel eftersom igentligen så kan man begrava en döda var som helst enligt gud, vi är komna från jord och ska åter bli jord. men vi gjorde det på islamisk vis, t,ex så hade vi inte kista utan lindade vår flicka i en vit duk, och så begravde henne med huvudet mot mecka,lästa koranen. det blev jätte fint...
men min man berättade till mig att i mitt ursprungliga hemland så är det annurlunda. den döda ska begravas redan dagen efter, det är haram(inte tillåtet) att den döde ska vara inte begravd länhe. när min mans brors son(foster på 17 veckor) dog, fick de med honom hem redan dagen efter och de begravde honom på deras gård. så det är lite annurlunda än här i sverige.