• Tintene

På vilken dag efter misslyckat IVF kom mensen?

Du som misslyckats med ett eller flera IVF försök..- vilken (ruvar)dag kom mensen??
    Kan proggisarna man tar göra så att mensen blir försenad?

• Svar på tråden På vilken dag efter misslyckat IVF kom mensen?
  • Lillsnörpa

Det där med om prog vaggisar förskjuter mensen eller inte verkar vara väldigt olika. På mig förskjuter det ca 2-3 dagar, jag har fått det i naturlig cykel som lutealfasstöd (inte för att det hjälpte...). Men det kanske blir annorlunda vid IVF.

• Mulpa

Hej,
    jag hade TD på ruvardag 16 och jag fick mens 2 dagar senare.

• Lillsnörpa

Har eran mens varit trögstartad eller har ni börjat blöda ordentligt på en gång? Alltså har det varit någon skillnad i början mot en vanlig mens...

FruNaftra, såg att det blivit skillnad för dig och blev nyfiken på om det blivit så för fler.

• När Blir Det Min Tur

vanligtvis brukar jag få det dag 8 på en 5 dagars blasto...

och dag 11 när jag har fått tillbaka 2 dagars...

har även fått mens dag 5 på 2 dagars men det var bara en gång det hände... annars har det varait som ovan...

• nirakanna2

Första gången inget tecken till mens på testdagen, men tvärnegativt. Mensen kom ca 17 dagar efter ÄP. De två följande försöken kom mensen ca 13-14 dagar efter ÄP (så ironiskt eftersom vi var överens om att inte tjuvtesta, p.g.a. andra jobbiga omständigheter, som t.ex. begravning ena gången) Fjärde gången fick jag "mensont" och småblödde dag 14, tjuvtestade plus och fick behålla lilla livet trots blödningsstrul av och till flera veckor (inte jätteblödningar, men mer än vad som var nyttigt för mitt psyke)

• jennyz

Jag har fått någon liten blödning vid mina två första försök kring dag 8-10, sedan har mensen kommit kring TD (RD 20) båda gångerna, den kommer mer rikligt efter jag slutat med vaggisarna... Min Dr har sagt ATT mensen antagligen blir framskjuten några dagar med vaggisarna, hmmm konstigt att de kan säga så olika... Den har ju tydligen inte velat komma fullt ut för mig i alla fall förrän jag slutat med vaggisarna...

3:e IVF i början av 2009
  • Mamma till viljestark dotter

Första IVF: mens rd 15
    Andra IVF: mens rd 20
    Första FET: mens rd 24

Har börjat hoppas båda senaste gångerna och blivit grymt besviken när det var minus...

• Lillsnörpa

jennyz, har din Dr sagt något om den där lilla blödningen på dag 8-10? Jag fick en pytte brunröd prick 9 dgr efter ÄP och man funderar ju på om det betyder något...

Mensen här kom igång på RD 13 (15 dgr e ÄP)

• jennyz

Jag har inte pratat med min Dr om den blödningen alls... Jag brukar alltid få spootings innan mens så jag antar att det var det...
    Annars har man ju läst om nidblödningar, men det kändes lite sent att få den för mig i alla fall, det var ju 8-10 dagar efter ET, embyot fäster väl typ 5 dagar efter...?

3:e IVF i början av 2009
  • Lillsnörpa

jennyz, jag tänker på "spottings" som 1-2 dagar före mens men din lilla blödning var 10 dgr före att mensen startade? (men du kanske brukar ha spottings så långt före mensstart..?).

• Oliwetti

Hej alla, jag och en vän till mig var ofrivilligt barnlösa under samma tid i livet. Vi var inne här på familjeliv som dårar och letade svar på alla våra frågor. Nu, efter flera ivf-behandlingar, har vi båda fått barn och har nu startat en podd om just barnlängtan, ofrivillig barnlöshet och ivf. Vi pratar om allt från ruvardagar till spökstreck.

Vårt mål är att vi ska vara den där vännen som stöttar i er resa mot ett barn. Vi finns på iTunes o iCloud under Ruvarpodden. Ni hittar oss även på #ruvarpodden på insta och fb.

Svar på tråden På vilken dag efter misslyckat IVF kom mensen?