vem stjäl från ett barns grav...
Vi blev av med flera nallar och ett hjärta.Även alla blommor försvann efter begravningen. Vilket var vaktmästaren på kyrkogården, så vi fick tillbaka allt.Sen klippte dom gräsmattan och förstörde en porslinsängel, där vingarna och de uppsträckta händerna försvann. Jag var svinförbannad och funderade att sätta upp dolda videokamror, men så blev det inte. Var på vippen att skicka in en insändare till GP, men det blev inte heller av. Jag talade med de som arbetade på kyrkogården och förklarade att de måste vara försiktiga när de klipper och är runt barngravar och andra gravar. Respekt.
Jag sätter inte det finaste på graven längre. Huvudsaken är att man kan gå till ett speciellt ställe och tala med sitt änglabarn. Ibland behöver man inte ens det, för barnet är ju med en vart man än går. Jag talar med Kasper varje dag på ett eller annat sätt. Gravplatsen är inte lika viktig för mig längre. Han finns i mitt hjärta och det känns bra. Men graven var en mycket viktig plats för mig det första året.