Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

sex efter abort?

så länge du blöder ska du absolut INTE ha sex what so ever!!

Du har ett stort sår i livmodern som blöder och som MÅSTE få läka!

Du har inte mens - utan ett SÅR. Och det kan bli SJUKT infekterat om du är där och har sex - spelar ingen roll om du har kondom eller bara fingersex - Du ska INTE HA SEX!

En infektion kan du dö av och inget du ska leka med.

Herregud, kan du inte vänta?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Nyfiken gul

Ärligt talat så tror jag säkert att du blev mycket noga upplyst om detta innan du blev utskriven efter skrapningen - men frågan är hur mycket du faktiskt lyssnade?

En skrapning är ett ingrepp som på intet sätt är rutin för läkarna och eftersom infektionsrisken är mycket hög efter en skrapning så självklart informeras man om riskerna man löper efteråt och vikten av att sköta sig veckan efter en skrapning.

Men frågan är hur mycket du sket i den informationen?

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2009-03-11 09:25:43 följande:
    jag har redan 2 barn och vill inte ha fler.sen så blöder jag inte, då jag gjorde en medicinsk abort i januari och gjorde en skrapning igår pga att den medicinska aborten inte "hjälpte"så har inte gjort en stor skrapning, därför jag inte blöder nu.

skrapningen är lika stor oavsett om du gjort den pga abort, missfall eller andra orsaker. Man kan inte göra en skrapning "light".

att du inte blöder har inget med saken att göra  du har lika stor infektionsrisk ändå., 

• Nyfiken gul

Du har nyss gjort en abort och så har du OSKYDDAT sex IGEN???

Jag förstår inte???

Du kan ju vara gravid igen - DET skulle jag oroa mig MEST över!!!

Svar på tråden sex efter abort?