• Anonym

sex efter abort?

Anonym skrev 2009-03-11 09:25:43 följande:
    jag har redan 2 barn och vill inte ha fler.sen så blöder jag inte, då jag gjorde en medicinsk abort i januari och gjorde en skrapning igår pga att den medicinska aborten inte "hjälpte"så har inte gjort en stor skrapning, därför jag inte blöder nu.
    Men ha sex då!
  • Anonym

Nähä och om man inte blöder så betyder det att allt är ok redan dagen efter? Eftersom du hade rester kvar så hade du redan en förhöjd risk för allvarliga infektioner och så ska du nu sexa och höja risken för infektioner ännu mer? Infektioner eller tex livmoderinflammation är inget att leka med, tog död på många för i tiden. Kan döda kvinnor som i övrigt är fullt friska innan även idag, även i i-länder..... lek inte med din hälsa på det där sättet....

• Anonym
    Svar på #19
    hade du brunare flytning innan då? innan du hade sex altså?
  • Anonym

startade inte denna tråd för att få massa påhopp! väljer jag att ha sex så är det upp till mig.
    jag bara undrade varför och om det är vääldigt farligt

• Anonym

Men snälla nån Ts! Du får åsikter för att du inte verkar förstå att du leker med din hälsa på ett väldigt märkligt sätt. Att du sen känner att det är påhopp, ja alltså det kanske kan vara för att du inte verkar inse läget riktigt.....

Och ja, det kan vara väldigt farligt! Du kan få livshotande infektioner och dö. Men visst du väljer själv om du vill ha sex eller inte..... Frågan är hur schysst det är mot dina barn att du utsätter dig för risken att bli väldigt sjuk, kanske livshotande sjuk?

• Anonym

hade sex inatt, utan kondom o allt. och nu ångrar jag mig såååååååååå.....
    hur vet man om man får en infektion?
    vad för medicin bruka man få mot infektion då?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-12 06:44:53 följande:
    hade sex inatt, utan kondom o allt. och nu ångrar jag mig såååååååååå.....hur vet man om man får en infektion?vad för medicin bruka man få mot infektion då?
    skyll dej själv, du blev ju varnad...

penicillin, i värsta fall inlagd med dropp. jag fick infektion efter en skrapning och vart inlagd, utan att haft sex!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-03-12 06:49:04 följande:
    usch ja jag vet, fy vad jag ångrar mig, men hur märker man om man har infektion då? vissa säger att man börjar blöda brunt istället för rött blod, men jag blöder inte alls så hur märker man då?

dom sa på gyn efter skrapningen att jag inte kommer blöda nått alls eftersom jag gjorde en medicinsk abort i januari och blödde hela tiden i 2 månader, nu då jag gjorde skrapningen var det bara för att det fanns lite kvar, så därför jag inte komemr blöda.

gud hur kommer jag märka om jag får infektion?
  • Anonym

Om du börjar blöda eller få brunaktiga flytningar och eventuellt ont i nedre delan av magen så är det tecken på en infektion. Och naturligtvis, om du får feber.
    Ja, det var inte så smart gjort TS men försök nu att ta det lugnt framöver - inget sex och håll hygienen så ska du se att det går bra.

• Anonym

Kondomen minskar risken iaf, så hoppas du klarar dej! Var uppmärksam på dålig lukt, ont eller feberkänsla...

• Anonym

Anonym (Emem) skrev 2009-03-22 13:32:18 följande:

har gjort nyligen skrapning, och hade sex knappt en vecka efter.. var rädd att jag ska fått infektion eftersom har bruna flytningar, men tydligen får man det, och för att veta om man har infektion så ska man tydligen ha feber så jag oroar mig inte lika mycket längre, fast har som molande värk och så , så jag börjar fundera igen om jag kan ha fått det! och hur gör man då? kan man få svårare att få barn senare o.s.v? någon som vet?
    Har du inte läst hela tråden??

Gör det, så hittar du svar!!!!
  • Anonym

det har börjat lukta äckligt där nere nu, luktar som en blandning mellan sperma och bajs, och har flytningar, kan det vara infektion??

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-29 21:34:24 följande:
    det har börjat lukta äckligt där nere nu, luktar som en blandning mellan sperma och bajs, och har flytningar, kan det vara infektion??
    Menar du allvar att du inte fattar att du ska kontakta gyn??????
  • Anonym

dom hade ingen tid på gyn idag, så får inte komma, sen så sa dom att man brukar ha ont, jag har inte ont

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-30 09:44:17 följande:
    dom hade ingen tid på gyn idag, så får inte komma, sen så sa dom att man brukar ha ont, jag har inte ont
    Det måste inte göra ont till en början.
    Sedan luktar ofta avslaget "död", men det var ju 2 månader sedan aborten så det borde inte lukta så pass mycket nu.
    Om jag vore dig skulle jag vara smart och låta en gyn titta på det hela och sedan inte ha sex utan kondom!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-03-30 09:44:17 följande:
    Som man bäddar......
Svar på tråden sex efter abort?