• Anonym

sex efter abort?

gjorde en midicinsk abort i januari, 2 mån sen, sen så skrapades jag igår pga rester kvar, är det lugnt om man skulle ha sex nu ?

• Svar på tråden sex efter abort?
  • Anonym (dumt gjort)
    Svar på #21
    innan jag hade sex hade jag åxå bruna flytningar men inget riktigt blod. blödde som jag gjorde vid första skrapningen (2 dagar) sen inget mer.
  • bodegapeppe

Då vet du ju nu! Toppen :)

Anonym skrev 2009-03-11 09:34:05 följande:
    startade inte denna tråd för att få massa påhopp! väljer jag att ha sex så är det upp till mig.jag bara undrade varför och om det är vääldigt farligt
  • Anonym

hade sex inatt, utan kondom o allt. och nu ångrar jag mig såååååååååå.....
    hur vet man om man får en infektion?
    vad för medicin bruka man få mot infektion då?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-12 06:44:53 följande:
    hade sex inatt, utan kondom o allt. och nu ångrar jag mig såååååååååå.....hur vet man om man får en infektion?vad för medicin bruka man få mot infektion då?
    skyll dej själv, du blev ju varnad...

penicillin, i värsta fall inlagd med dropp. jag fick infektion efter en skrapning och vart inlagd, utan att haft sex!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-03-12 06:49:04 följande:
    usch ja jag vet, fy vad jag ångrar mig, men hur märker man om man har infektion då? vissa säger att man börjar blöda brunt istället för rött blod, men jag blöder inte alls så hur märker man då?

dom sa på gyn efter skrapningen att jag inte kommer blöda nått alls eftersom jag gjorde en medicinsk abort i januari och blödde hela tiden i 2 månader, nu då jag gjorde skrapningen var det bara för att det fanns lite kvar, så därför jag inte komemr blöda.

gud hur kommer jag märka om jag får infektion?
  • Anonym

Om du börjar blöda eller få brunaktiga flytningar och eventuellt ont i nedre delan av magen så är det tecken på en infektion. Och naturligtvis, om du får feber.
    Ja, det var inte så smart gjort TS men försök nu att ta det lugnt framöver - inget sex och håll hygienen så ska du se att det går bra.

• Blyger
    Anonym skrev 2009-03-12 06:44:53 följande:
    hade sex inatt, utan kondom o allt. och nu ångrar jag mig såååååååååå.....hur vet man om man får en infektion?vad för medicin bruka man få mot infektion då?
    Det var det bland det dummaste jag har läst... herregud, du blev ju varnad av mååånga i denna tråd....
  • Anonym

Kondomen minskar risken iaf, så hoppas du klarar dej! Var uppmärksam på dålig lukt, ont eller feberkänsla...

• Nyfiken gul

Du har nyss gjort en abort och så har du OSKYDDAT sex IGEN???

Jag förstår inte???

Du kan ju vara gravid igen - DET skulle jag oroa mig MEST över!!!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym (Emem)

har gjort nyligen skrapning, och hade sex knappt en vecka efter.. var rädd att jag ska fått infektion eftersom har bruna flytningar, men tydligen får man det, och för att veta om man har infektion så ska man tydligen ha feber så jag oroar mig inte lika mycket längre, fast har som molande värk och så , så jag börjar fundera igen om jag kan ha fått det! och hur gör man då? kan man få svårare att få barn senare o.s.v? någon som vet?

• Anonym

Anonym (Emem) skrev 2009-03-22 13:32:18 följande:

har gjort nyligen skrapning, och hade sex knappt en vecka efter.. var rädd att jag ska fått infektion eftersom har bruna flytningar, men tydligen får man det, och för att veta om man har infektion så ska man tydligen ha feber så jag oroar mig inte lika mycket längre, fast har som molande värk och så , så jag börjar fundera igen om jag kan ha fått det! och hur gör man då? kan man få svårare att få barn senare o.s.v? någon som vet?
    Har du inte läst hela tråden??

Gör det, så hittar du svar!!!!
  • Anonym

det har börjat lukta äckligt där nere nu, luktar som en blandning mellan sperma och bajs, och har flytningar, kan det vara infektion??

• bella7878
    Anonym skrev 2009-03-29 21:34:24 följande:
    det har börjat lukta äckligt där nere nu, luktar som en blandning mellan sperma och bajs, och har flytningar, kan det vara infektion??
    Oj då, kontakta sjukvården vännen.......
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-03-29 21:34:24 följande:
    Menar du allvar att du inte fattar att du ska kontakta gyn??????
  • Anonym

dom hade ingen tid på gyn idag, så får inte komma, sen så sa dom att man brukar ha ont, jag har inte ont

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-30 09:44:17 följande:
    dom hade ingen tid på gyn idag, så får inte komma, sen så sa dom att man brukar ha ont, jag har inte ont
    Det måste inte göra ont till en början.
    Sedan luktar ofta avslaget "död", men det var ju 2 månader sedan aborten så det borde inte lukta så pass mycket nu.
    Om jag vore dig skulle jag vara smart och låta en gyn titta på det hela och sedan inte ha sex utan kondom!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-03-30 09:44:17 följande:
    Som man bäddar......
  • Anonym (hmm)

Jag har oxå gjort medecinsk abort och längtar efter sex! Men blöder fortfarande så kan inte ha det, förstår hur du känner. Men jag skulle aldrig riskera att ha sex, det är nog inte så roligt o få en infektion i livmodern....

• Anonym (JAG HAR LYSSNAT)

Jag har gjort tre skrapningar och två medicinska och ALDRIG fått info om att man ska vänta en vecka efter abort utan bara tills det slutat blöda!!! Fjantigt att påstå att ts inte lyssnat. Jag skulle också undra om jag inte blödde....och varför skulle man inte vilja vara sugen på sex så snart, själv är jag sugen på sex var och varannan dag. Sex drift är normalt och mänskligt

• Gubffukb

Hej jag gjorde gjorde medicinsk abort för 2 och ett halv veckor sen och och föra söndag hade oskyddat sex och han släppte in ..... Jag är lite oroligt....

Svar på tråden sex efter abort?