• Anonym

Abort i v. 15

Det är i livmodern och livmoderhalsen man har ont när man har värkarna. Det går inte att medicinera bort helt. Vid själva födseln så gör det inte ont i slidan, men om du har haft stora problem med det innan så kan det förståss göra ont men det går över på en krystvärk när det är en sån liten en.

• Anonym

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-03-21 12:43:44 följande:

Men har jag missat massa nu, har för meja tt det var fler inlägg igår?
    hmmm jag säger det samma...bla var det ngn okänslig typ som skrev här igår, men kanske blev dennes inlägg anmält?
  • Anonym

ja jag såg nu att jag fått ett meddelande om att ett inlägg där jag svarade denna person blivit borttaget, eftersom jag citerade henne/honom.

• Anonym
    Anonym (Jobbigt) skrev 2009-03-21 19:21:36 följande:
    Har inte börjat få ont än iaf! Tog tabletten mitt i dan, känns som vanligt, men läkaren sa att man kan få ont och börja blöda av den. Det kanske kommer imorron, pratade även med gynavdelningen som förklarade hur allt går till. Tydligen så är det så att har man fött barn tidigare så är det mindre risk att få våldsamt ont dygnet innan... Är nervös iaf, känner efter hela tiden efter om det gör ont, sov väldigt dåligt inatt med och hade mardrömmar om att föda barn! Vill bara att allt ska va över nu och som vanligt!
    Det behöver inte hända något pga tabletterna, förrens du är på sjukhuset. Så det ska du inte tänka allt för mycket på.
  • Anonym

Oj vad smidigt det gick med tanke på att du t.o.m. har svårt för cellprov. Är väldigt avis på att det gick så snabbt för dig! Tog ett helt dygn för mig med slidpiller i flera omgångar och väntan på skrapning med eftervärkar i 10 timmar.

• Anonym

Jag gjorde en abort i vecka 16 förra året och den värsta smärtan var väl värkarbetet eller vad man ska säga men jag kände absolut INGENTING efter "operationen" (skrapningen), mådde dåligt psykiskt men inte fysiskt alls så det enda som gör ont är värkarna som sagt, gör inte ens ont när fostret kommer ut.
    Men det är säkert olika för alla.

• Anonym

Nán som vet om man máste stanna över pá sjukhuset när man e sá lángt gángen och ska göra abort?
    Jag är sj gravid i v15 och har 2barn sedan tidigare..ingen i min familj vet att jag e gravid..sá jag vet inte vem jag skulle lämna barnen med,för jag e just nu arbetslös och bor hemma hos föräldrarna sá barnen gár inte pá dagis för tillfället.

Svar på tråden Abort i v. 15