Inlägg från: Anonym (m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m)

Abort i v. 15

Anonym (X) skrev 2009-03-20 20:48:33 följande:
    Jag gjorde en abort för snart 1 år sen, jag var i 14 veckan.
    Jag var på sjukhuset en söndag och fick ta tabletter för att stoppa hjärtat, åkte tillbaka dit på tisdagen och fick fler tabletter + slidpiller.
    eftersom jag jobbar på gyn och har hand om sena aborter måste jag bara förtydliga att den första tabletten man får dödar INTE fostret utan förbereder livmodern för de andra tabletterna som framkallar ett missfall. dock startar aborten iom att första pillret tas.
    Anonym skrev 2010-06-09 21:15:32 följande:
    Nán som vet om man máste stanna över pá sjukhuset när man e sá lángt gángen och ska göra abort?
    Jag är sj gravid i v15 och har 2barn sedan tidigare..ingen i min familj vet att jag e gravid..sá jag vet inte vem jag skulle lämna barnen med,för jag e just nu arbetslös och bor hemma hos föräldrarna sá barnen gár inte pá dagis för tillfället.
    det beror på, en sen abort kan ta allt ifrån ett par dagar till ett par dygn, sen vet man aldrig om skrapning krävs. försök ordna barnvakt, du kan ju alltid hitta på nåt annat, det finns flera gynekologiska åkommor att välja på, det räcker med att säga att du fått en infektion eller liknande.
Svar på tråden Abort i v. 15