Vilken kaffemaskin ska jag köpa?
Nyfiken på att köpa en kaffe/espressomaskin.... helautomatisk som maler bönor. Och som kan skumma mjölk. Smidig och snygg, nån som vill rekommendera nån? Max någon tusenlapp...
Nyfiken på att köpa en kaffe/espressomaskin.... helautomatisk som maler bönor. Och som kan skumma mjölk. Smidig och snygg, nån som vill rekommendera nån? Max någon tusenlapp...
Sen kan man komma undan med lite billigare pris om man väljer bort kaffekvarn funktionen.
Oj oj, många pekpinnar här *fniss*, konstaterar att det nog är dialektalt också. Tusen tack för alla tips!
Linis80 - vad kostar en zinzino-maskin? Hittar inga priser när jag söker..
KRUPS-maskinen har min kompis och det kaffet blir supergott! :)
*go krups*
*go krups*
:-d
Min maskin kostade 2990:- tog ett 12 månaders bindningstid på podsen. Där varierar betalningen på hur många pods du väljer att ha 36, 60 el 192 i månaden.
Är du mer intresserad kan jag kanske hjälpa dig../Lina
Vet inte ännu om jag är intresserad. Kostar det då 2990 kr för en maskin och så ingår allt kaffe i ett år? Och sen kan man avsluta utan krångel? Hur många i månaden får du då? Hur ser din maskin ut?
Nej nej, det e kaffepodsen du betalar per månad som skickas hem till dig...Där väljer du, som jag, jag har 36 pods i månaden, det kostar mig 188:- i månaden som ett abonumang i ett år...Du kan ju självklart välja att köpa lös maskinen direkt för 4990:-, men podsen måste du ju ändå köpa.....Dom säljer även choklad och kaffekakor m.m.
Men det ser ju jag som lyxen isig att bara ta en pod och stoppa i maskinen och vrida en knapp...Har haft en sån där Krupps maskin innan och den bara dog en dag...Jag har malet klart kaffebönor i mitt liv...Nu e det pods som gäller!
Smaken e ju som bakan- Dela
Kan man inte köpa en sån maskin utan att abonnera på kaffet? Att bara köpa kaffet i en affär?
Har en jura och den gör så jättegott kaffe, speciellt cappucinon är underbar.
Nu är den iofs dyr men värd varenda krona .
Är också helt förälskad i vår helautomatiska jura, nu kan jag få latte varje dag även denna föräldraledighet, även om vi inte bor inne i stan längre
Jag kan verkligen rekommendera Sage The Barista Express om du letar efter en riktigt bra maskin! Den blev bäst i test tack vare sin inbyggda kvarn, PID-temperaturkontroll och ett kraftfullt ångsystem som ger perfekt mikroskum. Vi har den själva och den är både snygg och enkel att använda. Du kan läsa mer om den och andra alternativ här: https://www.testkollen.se/espressomaskin-bast-i-test-experternas-val-for-basta-smakupplevelse/. Hoppas du hittar något som passar!