• Lillpinglan

Vilken kaffemaskin ska jag köpa?

Nyfiken på att köpa en kaffe/espressomaskin.... helautomatisk som maler bönor. Och som kan skumma mjölk. Smidig och snygg, nån som vill rekommendera nån? Max någon tusenlapp...

• Svar på tråden Vilken kaffemaskin ska jag köpa?
  • timalillah

Sen kan man komma undan med lite billigare pris om man väljer bort kaffekvarn funktionen.

• Linis80
    www.Zinzino.com, Jag har en själv, den e superenkel. Mjölkskummaren sköter sig själv och stänger automatiskt av när det e klart......Bättre lyx e svårt att få
    Lycka till.
  • Lillpinglan

Oj oj, många pekpinnar här *fniss*, konstaterar att det nog är dialektalt också. Tusen tack för alla tips!

Linis80 - vad kostar en zinzino-maskin? Hittar inga priser när jag söker..

KRUPS-maskinen har min kompis och det kaffet blir supergott! :)

• mosterYster

*go krups*
    *go krups*

:-d

• Linis80

Min maskin kostade 2990:- tog ett 12 månaders bindningstid på podsen. Där varierar betalningen på hur många pods du väljer att ha 36, 60 el 192 i månaden.
    Är du mer intresserad kan jag kanske hjälpa dig../Lina

• Lillpinglan

Vet inte ännu om jag är intresserad. Kostar det då 2990 kr för en maskin och så ingår allt kaffe i ett år? Och sen kan man avsluta utan krångel? Hur många i månaden får du då? Hur ser din maskin ut?

• Linis80

Nej nej, det e kaffepodsen du betalar per månad som skickas hem till dig...Där väljer du, som jag, jag har 36 pods i månaden, det kostar mig 188:- i månaden som ett abonumang i ett år...Du kan ju självklart välja att köpa lös maskinen direkt för 4990:-, men podsen måste du ju ändå köpa.....Dom säljer även choklad och kaffekakor m.m.

• mosterYster
    Linis80 skrev 2009-05-19 14:52:18 följande:
    Nej nej, det e kaffepodsen du betalar per månad som skickas hem till dig...Där väljer du, som jag, jag har 36 pods i månaden, det kostar mig 188:- i månaden som ett abonumang i ett år...Du kan ju självklart välja att köpa lös maskinen direkt för 4990:-, men podsen måste du ju ändå köpa.....Dom säljer även choklad och kaffekakor m.m.
    Fast den maskinen maler inte bönor.

Min Krups maler bönorna, och dessa bönor köper du enkelt i vilken mataffär som helst. Du behöver inga speciella pods.
  • Linis80

Men det ser ju jag som lyxen isig att bara ta en pod och stoppa i maskinen och vrida en knapp...Har haft en sån där Krupps maskin innan och den bara dog en dag...Jag har malet klart kaffebönor i mitt liv...Nu e det pods som gäller!
    Smaken e ju som bakan- Dela

mosterYster skrev 2009-05-19 15:12:42 följande:
    Fast den maskinen maler inte bönor. Min Krups maler bönorna, och dessa bönor köper du enkelt i vilken mataffär som helst. Du behöver inga speciella pods.
    d.
  • mosterYster
    Linis80 skrev 2009-05-19 15:19:18 följande:
    Men det ser ju jag som lyxen isig att bara ta en pod och stoppa i maskinen och vrida en knapp...Har haft en sån där Krupps maskin innan och den bara dog en dag...Jag har malet klart kaffebönor i mitt liv...Nu e det pods som gäller! Smaken e ju som bakan- Dela d.
    OK. Jag ställer bara koppen under "kranen" och trycker på en knapp så maler maskinen bönorna och gör kaffe. Väldigt enkelt tycker jag. Har en väninna som har en Nespressomaskin, jag tycker att det verkar obehändigt att man måste fram med en pod VARJE gång man ska ha kaffe, samt att podsen är ohemult dyra.

Men som sagt, smaken är som baken!
  • annki72
    Linis80 skrev 2009-05-19 15:19:18 följande:
    Men det ser ju jag som lyxen isig att bara ta en pod och stoppa i maskinen och vrida en knapp...Har haft en sån där Krupps maskin innan och den bara dog en dag...Jag har malet klart kaffebönor i mitt liv...Nu e det pods som gäller!Smaken e ju som bakan- Dela

d.
    personligen så tycker jag att den gör godare kaffe en de man maler med,
    Zinsino är så liten och smidig och sköter sig ju nästan själv, ett stort + är ju att den inte kräver rengöring

min mor har en och jag ska oxå köpa en
  • Lillpinglan

Kan man inte köpa en sån maskin utan att abonnera på kaffet? Att bara köpa kaffet i en affär?

• Linis80
    Lillpinglan skrev 2009-05-21 15:22:19 följande:
    Kan man inte köpa en sån maskin utan att abonnera på kaffet? Att bara köpa kaffet i en affär?
    Klart du kan men då kostar den 5000:-
  • Linis80
    Linis80 skrev 2009-05-23 17:23:02 följande:
    Klart du kan men då kostar den 5000:-
    Oj sorry, nä inte i butik, bara beställa kaffet på nätet....
  • 969803

Har en jura och den gör så jättegott kaffe, speciellt cappucinon är underbar.
    Nu är den iofs dyr men värd varenda krona .

• mosterYster
    969803 skrev 2009-05-23 17:28:58 följande:
    Har en jura och den gör så jättegott kaffe, speciellt cappucinon är underbar. Nu är den iofs dyr men värd varenda krona .
    Har haft en Jura, men det var en "manuell". Har du en helautomatisk?
  • 969803
    mosterYster skrev 2009-05-27 11:04:50 följande:
    Har haft en Jura, men det var en "manuell". Har du en helautomatisk?
    Ja, den är helautomatisk.
  • Floria

Är också helt förälskad i vår helautomatiska jura, nu kan jag få latte varje dag även denna föräldraledighet, även om vi inte bor inne i stan längre

• anderssvensson576

Jag kan verkligen rekommendera Sage The Barista Express om du letar efter en riktigt bra maskin! Den blev bäst i test tack vare sin inbyggda kvarn, PID-temperaturkontroll och ett kraftfullt ångsystem som ger perfekt mikroskum. Vi har den själva och den är både snygg och enkel att använda. Du kan läsa mer om den och andra alternativ här: https://www.testkollen.se/espressomaskin-bast-i-test-experternas-val-for-basta-smakupplevelse/. Hoppas du hittar något som passar!

Svar på tråden Vilken kaffemaskin ska jag köpa?