• Fru Massu

Tips på innehåll i godispåse för 4 åringar

jag ska ha kalas för min dotter nästa söndag och ville ha tips på vad man kan ha för innehåll i godispåsarna eller andra förslag? Kommer komma ca 18 barn så lite kräsen är jag hehe

• Svar på tråden Tips på innehåll i godispåse för 4 åringar
  • Lundby87

Nappar, fiskar, en klubba, delfiner, godis snören, dumle,

• tii

zoo, fruxo och sånt godis? Finns ju både i tablettask och påse.

• jordnöten

Min 4-årings favoriter är klubba, tablettask och snören.

Skulle akta mig för att ha choklad i påsarna. Skapligt kladdigt med 18 smetiga barnhänder överallt.

• PerG

Jag minns att i fiskdammarna när vi var små fick vi ofta frukt i godispåsarna förutom godiset. T.ex. en clementin eller ett äpple. Så får man med lite "nyttigheter" också samtidigt..

• Lady Bird

Tycker russinpaket, mandarin, godishalsband och en klubba blir bra. Lägg gärna i någon liten grej också tex några klistermärken eller en liten gubbe eller ett djur storlek smurf.

• Ann R

ett litet ark klistermärken, ett litet paket russin, 1 ballong, 5 godisbitar och 1 klubba. Skulle köpt Malacojuicy då de inte innehåller lika ycket "skräp" som annat godis. Ingen choklad eftersom alla inte alltid tål det + att det smälter och blir kladdigt.

• mammamaj

varför fiskedamm eller Godis över huvudtaget?
    1) det är söndag, de flesta brukar ändå ha lördagsgodis. Brukar bli tillräckligt med socker iaf. på kalas. LEK i stället!
    2) om du ger det nu vid 4 hur blir nästa o nästa kalas?
    är inte det viktigaste ändå att träffas, fika o ha trevligt med lek?
    barnen brukar ändå va rätt upptagna av att leka o ha trevligt tillsammans.

i fjol när vi hade kalas var en 5 åring fram till mig o fråga - bli re nån fiskedamm?!  o när jag svara nee det blir det inte (med mjukröst) så blev hon såå besviken! hon sa inget om det MEN visade det. Tycker det är tråkigt, var det därför hon var på kalaset?

säger nu inte att jag är helt emot det! men köp bara nå litet EN tablettask räcker kanske? behöver inte vara värsta stora godispåsen. Dels kostar det väldigt o dels brukar det bli socker så det räcker

bara en tanke från mig o många fler (iaf. i vår vänskapskrets)

♥ Snart fyra ♥
  • Käskargej

Klubba, tablettask, ballonger, klistermärken, såpbubblor, pixieböcker har min son fått på kalas. Det är inte så viktigt att det är mycket i påsen! Det som sonen tyckt varit roligast med fiskdammen är att vissa föräldrar lurar barnen och sätter på tokiga saker tex blöjor, strumpor osv innan barnen får sin påse. Sen vad det är i påsen har varit mindre viktigt!

• mammamaj
    Käskargej skrev 2009-06-09 14:42:02 följande:
    Klubba, tablettask, ballonger, klistermärken, såpbubblor, pixieböcker har min son fått på kalas. Det är inte så viktigt att det är mycket i påsen! Det som sonen tyckt varit roligast med fiskdammen är att vissa föräldrar lurar barnen och sätter på tokiga saker tex blöjor, strumpor osv innan barnen får sin påse. Sen vad det är i påsen har varit mindre viktigt!
    BRA! då bli det ju ännu mer lek i det hela :) såpbubblor e toppen ide ju :) då kommer man från godiset. Eller en pixi. perfa :)
    ♥ Snart fyra ♥
Svar på tråden Tips på innehåll i godispåse för 4 åringar