Inlägg från: Fru Massu |Visa alla inlägg
  • Fru Massu

Tips på innehåll i godispåse för 4 åringar

jag ska ha kalas för min dotter nästa söndag och ville ha tips på vad man kan ha för innehåll i godispåsarna eller andra förslag? Kommer komma ca 18 barn så lite kräsen är jag hehe

• Svar på tråden Tips på innehåll i godispåse för 4 åringar
  • Fru Massu

Grejen är den att köper jag såpbubblor och pixieböcker så drar det iväg med pengar då de kommer ca 15 barn. Däremot tänkte jag inte göra en fiskedam utan jag har gjort små "presentboxar" där jag lagt ut dom på golvet sedan som dom får leta efter sin egen box med sitt namn på (Dom har tränat under året på dagis att känna igen och kunna sitt eget namn) och däri tänkte jag ge något litet som tex nått godis, dom är inte alls stora 76x76 mm .

• Fru Massu

bara en fråga.. ni som haft kalas för era barn redan, hur gjorde ni med osa-dagen? Sista dagen är idag och ca hälften har anmält om dom ska komma eller ej.. hur gör man om det stannar såhär? ska man räkna med dom som varken sagt ja eller nej?

hmm.. jag tror det blir lite dumleklubbor, vanliga klubbor, fiskar, bilar, och lite pappergodis.. inte alls mycket eftersom allt ska få plats i den lilla lådan

• Fru Massu

om man har deras mail, kan man maila då och fråga hur det blir? eller verkar de konstigt...

• Fru Massu
    Kakgumman skrev 2009-06-11 02:04:49 följande:
    Hoppa över godiset i godispåsen. Vindruvor, physalis, russin, en bil (finns storpack med bilar för billig peng), en fin penna el dyl. Många 4 åringar äter inte godis än!!!
    här gör dom de. på alla kalas klassen har varit på än så länge (typ 1 varannan helg) så har dom serverat godis i påsarna men absolut inte mkt så godis tycker dom om :) däremot så finns det ett barn som dom försöker undvika godis för så för henne ska jag göra de lite speciellt med torkad frukt å så.
  • Fru Massu

Ja nu såg jag ju att det bara var 2 som inte hade svarat om dom kommer eller ej så jag räknar med dom iaf, är ju ändå bara två. Dom andra som inte har svarat från klassen är barn som aldrig kommit på något kalas innan så jag räknar inte med dom.

Svar på tråden Tips på innehåll i godispåse för 4 åringar