• Helena85

Mamma födda 85

Hej hej.. jag kommer gärna in här också. är född 85 :)

har en dotter på 3 år och en bebis i magen som kommer närsomhelst nu.. har BF om 6 dagar men har redan börjat öppna mig mm..

Roligt med fler mammor som är lika gamla, ingen som bor i närheten av Roslagen? Norrtälje, Hallstavik, Uppsala?

• Helena85
    Netha85 skrev 2009-06-22 10:10:01 följande:
    Välkommen! Hoppas din liten kommer snart då. :)Nja, bor inte där uppe nu, men kommer från Uppsala från början och bor nu nere i Motala.
    Tack! ja jag hoppas också hon kommer snart. längtar så mycket..
  • Helena85
    Anki85 skrev 2009-06-26 09:20:48 följande:
    jag och min syster fick varsitt tvillingpar 08 hon fick pojk-tös i mars och jag fick tös-tös i juli annars är det underbart väder. vi var med i skövde i går. farmor passade barnen så vi passade på att gå ut och äta på¨mangos, underbar mat och sedan såg vi på the proposal på bio.det var nog den roligaste film jag sett på länge. skrattade så jag grät flera gånger.. plus några sentimentala glädje tårar islutet när han berättade vad han älskade hos henne urs vad graviditetshormonerna ställer till det...jag kan säga att jag hade inte många sminkkorn på mig när vi gick från biografen
    häftigt att båda fick tvillingar tycker jag :)
  • Helena85

jag sitter och väntar på att mina värkar ska komma igång på riktigt, hade BF för 2 dagar sen.. vill ha ut denna lilla tös nu :)

• Helena85

Nej de har ju inte kommit någon bebis.. nu är de 3 dagar över bf datumet. och jag har haft jätte jobbiga förvärkar.. igår börja dom vid 9 på kvällen och hållt på hela natten, litet uppehåll på förmiddagen och sen satte de igång igen sen uppehåll och nu kommer de igen..

så om de fortsätter under natten så tänker jag ringa in och säga att jag tänker komma in på en undersökning eftersom jag för 2 ½ vecka sen va öppen 2 cm och hade 1.5 kvar av tappen. är de lika får dom sätta igång mig, för min kropp börjar redan ta stryk av alla sömnlösa nätter och sånt.

• Helena85

Ja men de är nog riktigt jobbigt för alla som är gravida vilken vecka man än är i.. har en syster som är i 34 och en i 28 och båda dom har de också jobbigt. fy för att gå hela sommaren och ha i slutet på augusti nångång..

Natten har varit lugn och jag har kunnat sovit och vilat upp mig. så nu tar vi våra väskor och åker ut till mamma och pappa.. ska fira pappa idag som fyller år. idag är jag 40+3 så vi får se vad som händer.. ska ringa in om allt drar igång igen, har inte ringt än. men så fort de kommer och håller i sig ska jag tjata mig in och om dom inte tar in mig ringer jag andra sjukhus ;) nu ska jag inte ge mig..

• Helena85
    Netha85 skrev 2009-07-02 20:04:18 följande:
    Helena85: Ja, vi lider nog allihopa.. Värmebölja som denna är inge rolig.. :(Ja stå på dig så de måste ta emot dig, det smidigaste skulle ju vara om det drar igång i helgen för då har ni ju barnvakter med ju.. Slipper tänka på att ringa in ngn.. :PAelwa: Välkommen hit, jag väntar mitt första barn så har tyvärr inga barn sen innan. :)Anki85: Ja det skulle ju vara kul för sonen din om det blir en till kille.. + att det skulle ju antaligen bli lite mer jämställt i hushållet med.. :P Ojdå, är det sån skillnad?? Nog för jag som jag sagt innan, märkt att det är skillnad men sån skillnad trodde jag itne.. Men sen är ju kanske inte kvaliteten lika bra men barnen växer ju ändå ur det till nästa sommar/vinter så..
    Ja de är bra, men vi har sån tur att min mamma, sambons mamma och pappa har semester nu allihopa. även min syster och hennes man. så vi har många nu som vi kan lämna henne till.. så de är väldigt skönt.
  • Helena85

Hej hej.. ville bara säga att nu är wanna här, 5 dagar efter BF. :)

• Helena85

Jag va inne 01.10 och hon va ute 02.52 så ja den gick fort.. första värken kom nog strax efter 23 hemma.. när jag kom in va jag öppen 7 cm redan. Hon vägde 3855 och va 52 lång. så lite större än vad hennes syster va.. men hon är smalare än Wilda, fast annars är dom såå himla lika.

Svar på tråden Mamma födda 85