• Bohman

Mamma födda 85

Hej, får jag också hoppa in här.
    Jag är också -85:a...fyllde 26 i juli.

Har två änglabarn Hampus och William som skullle varit 6år och 2år.
    Har även 3 små barn hos mig, som betyder allt och lite till...
    Jesper 4år, Wilma 3år och Hugo 1år.
    Är gift med min Alexander sedan 5år tillbaka.

Bor i södermanland!

♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • Bohman
    Queen Of Darkness skrev 2011-09-23 09:02:02 följande:
    LsomiLinda: jag är så avundsjuk över att du väntar tvillingar, det vill jag med göra (även fastän det verkar jobbigare att vara gravid med 2)
    Jag skulle också vilja ha tvillingar!
    Men precis som du säger, det verkar vara jobbigt som gravid.
    Men de kan de juh vara värt
  • Bohman
    mamma hampus skrev 2011-09-24 22:55:18 följande:
    Välkommen hit
    IsaacsEliasMamma skrev 2011-09-23 08:22:04 följande:
    Här är en till 85.a, blev 26 för 1 månad sen. Har en son på snart 6 år och en son som blir 3 år idag och sen en liten tjej på snart 9 månader!

Är fortförande Mammaledig men hoppar in och jobbar lite extra ibland. 
    Välkommen hit
    Tack
  • Bohman
    LsomiLinda skrev 2011-09-24 21:54:16 följande:
    Hehe inget att va avis på ;)
    Är tungt, jobbigt, ont i ryggen och mer illampende med spyor och uppstötningar..
    Sparkar mot revbenen m.m

Men de har sina fördelar oxå.. man får 2 bebisar som man kan mysa med..
    Hade görna sluppit graviditeten och hoppat till att ha dom i min famn..

Just nu föröker jag trycke ner deras fötter som pressas mot revbenen..
    Men de är en otrolig känsla att man har 2 bebisar.. tyckte de va trångt med 1 ;)
    Nä det kan jag tänka mig, måste vara fruktansvärt trångt därinne när man måste dela
    Men som sagt, tiden efter...2 små bebisar att gosa me...<3
    Underbart!
  • Bohman

Ang. ung mamma...
    Jag är UNG!! :-P Bara så ni vet de, vägrar se mig själv som gammal, aldrig i livet!!

LsomiLinda: Ja herregud, magen blir juh enorm...fast man går juh oftast inte fullt ut som sagt...
    Men man vet juh aldrig.

VET NI VET NI!!!
    Min minsta lilla pojke HUGO har lärt sig att gå nu, så nu tassar han också fram här hemma <3        

• Bohman
    mamma hampus skrev 2011-10-01 23:10:13 följande:
    Bohman: Grattis till Hugo och hans första steg kul..

Jag fick min son Hampus när jag var 18 år,ja tyckte att man var ung då men klart att man växer in i rollen snabbt ändå.Hampus faster därimot hon var 16 år när hon fick sin son och idag just idag 1.oktober så fyller han 12 år fattar inte vad tiden tog vägen..ja kände mig som en ung mamma då men ja kände att hon var ju yngre än mig  men jag var den jag var...idag e jag som ni 26 år Glad

När jag och min fd sambo var med i föräldragruppen så var det också några i gruppen som var runt 28 och uppåt,men vi hade det trevligt ändå.Vi mammor träffades en gång veckan ungefär och det kändes rätt bra för jag hade inga kompisar som fick barn samtidigt.

Har ni haft någon barndomskompis eller vän som väntade barn samtidigt som er???

Jag började lite sedan på en öppen förskola,och då fick jag träffa en av mina gamla klasskompisar sedan första året på gymnsiet och innan dess så hade vi gått i samma klass sedan i ettan...men hennes sambo var min fd kille (min första kille/kärlek) han lämnade mig för henne...och de gick elaka rykten om att jag och min fd sambo härmade dem för att skaffa barn tidigt...vissa mognar aldrig idag har de 3 barn tillsammans..

Så fort det tog slut mellan Hampus pappa och mig när Hampus skulle bli 7 månader så var jag mer och mer som en liten hackkyckling på öppna förskolan...för alla som var där hade sina sambo/pojkvänner/vänner där låste ut mig bara för att jag blev ensamma så frågade de gång på gång "när mina andra barn skulle komma" jag får skylla mig själv varför jag gjorde slut med Hampus pappa m.m..Jag försökte tala om för att det gick inte vara tillsammans mer för känslorna fanns inte där för varann m,m men vad man än sa för att kunna försvara sig så blev det bara värre kändes det som.Så jag e glad att Hampus kom in sedan hos en dagmamma till slut och jag kunde börja på gymnasiet igen och gjorde klart mina studier och fick studentmössan 06.

Är det ngn som jobbar/studerar på dagarna???
    Jag jobbar för fullt......skit kul....not.
    Men är så illa tvungen ;-P
    `du??

Tråkigt med att du blivit behandlad så, finns rövhål överallt.....tyvärr....Hjärta
    Hoppas det är bättre nu?
    Kram       
  • Bohman
    mamma hampus skrev 2011-10-02 10:07:18 följande:
    Boman:

Vad jobbar/bor du?

Jag jobbtränar på myrorna nu men det e slut nu i slutet av oktober sedan får vi se vad som händer.Men jag har ett städjobb var fjortonde dag ungefär och två st som assistent kan man säga men det e bara på lite inringning en på en grundskola och en e med en som vill bara ha lite hjälp med bakning,städning,tvätta eller gå och handla eller så så det brukar vara i 2h ungefär och en gång i veckan eller så..

Men visst önskar att man kunde få en anställning så man kan gå och jobba varje dag och tjäna bra med pengar Glad men det vill väl alla

Ja det var ju inte roligt att det blev så men jag hade ju alltid någon och prata med när jag var på plats och det var en av de som jobbade där samt att Hampus bvc sköterska kom också varann gång så man fick alltid råd och stöttning med Hampus hälsa också.
    Jag jobbar som undersköterska på ett privat äldreboende, är fast anställd.
    Ja visst är de skönt med tryggheten med fast jobb, men man har juh inga som helst valmöjligheter...
    man har sitt schema, måste gå efter de vare sig man vill eller inte.
    Jul, nyår, påsk...ja inte bryr de sig...bara att gilla läget.
    O ja, visst måste de vara folk där dygnet runt...men måste jag ;-P
    Äh....jag är glad, jag har världens bästa arbetskamrater, o vi ska på kiffoff på tisdag, kryssning!!
    Ska bli helt galet kul!!      
  • Bohman
    mamma hampus skrev 2011-10-06 09:58:11 följande:
    Hej på er

Händer hos er då?

Sj skall jag snart åka in till centrum på ett litet möte samt att jag har lovat min syster att jag skall koperia några viktiga papper till henne samt sedan runt kl 13 så skall jag jobba fram till kl 15 sedan skall jag hem och fortsätta att städa.Man vet ju aldrig om man får besök i eftermiddag så e det nog bäst att det e fint överallt

ha det bra
    Jag jobbar hela helgen....usch...är inte alls taggad för de...
    MEN jag fick en present idag...är helt i chock.......ni kan se det på min blogg.
  • Bohman
    Familjen L skrev 2011-10-19 10:35:52 följande:
    Hejsan alla 85:or!

Hur har ni det med föräldralivet?
    Bara fint, det rullar på ganska bra här.
    hur är det själv??

VÄLKOMMEN HIT tärning6
Svar på tråden Mamma födda 85